Az elektronikus cégeljárást kötelezővé tevő jogalkotói szándék, az elektronikus dokumentumok dinamikus terjedése, illetve a gazdaságossági, hatékonysági szempontok arra ösztönzik a bankokat, hogy rendelkezzenek az elektronikus aláírással és időbélyegzővel hitelesített dokumentumokat fogadni és automatikusan ellenőrizni képes rendszerrel.
A közeljövőben várhatóan több bank is kiépíti hasonló rendszerét - állítja Rózsahegyi Zsolt, a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) elnöke, a NetLock Kft. ügyvezető igazgatója. Szerinte mostanra a banki szféra felismerte, hogy az elektronikus ügyintézés lehetősége megkönnyíti mind a banki dolgozók, mind bank ügyfeleinek az ügyintézést.A rendszer sikere pedig elősegítheti egyéb elektronikus ügyintézési formák elterjedését is.
Az UniCredit a piacvezető
A pénzintézetnél már 2007 eleje óta elfogadják az e-aláírással ellátott dokumentumokat, a cégokirattól kezdve az ügyvédi aláírás mintán át az APEH-adóigazolásig. A korábbi, részben manuális ellenőrzést 2008 nyarán váltotta fel az az informatikai megoldás, amely teljesen automatizált módon képes vizsgálni az elektronikus aláírással és időbélyeggel hitelesített dokumentumokat. Az UniCredit Banknál kiépített rendszer az elektronikus cégeljárásban használt, valamint az APEH által kiállított elektronikus nemleges (0-s) igazolások ellenőrzését végzi.
Ezzel amellett, hogy az ügyfelek számára jelentősen egyszerűsítik és gyorsítják a folyamatot, csökken a manuális feldolgozásból adódó hibalehetőségek száma is. Nem utolsó sorban a rendszer környezetkímélő, hiszen jóval kevesebb papír felhasználását igényli az ügyintézés. Az UniCredit Bank ezzel a rendszerrel élen jár az elektronikus ügyintézést bevezető bankok körében.