Klasszikus ötletek online köntösben

Az internet és az adatbázisok igénybevételével a reklám kevesebb pénzből célzottabb ügyfélcsoporthoz juthat el. Az e-mail marketing például a legdinamikusabban növekvő fajtája a direkt marketingnek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy jó reklámötlettel akár világsikert is meg lehet alapozni, és ehhez ma már nem kell feltétlenül vagyonokat költeni, hiszen ott az internet, ahol igen sok minden olcsón és gyorsan kipróbálható. Egy honlap felépítése egyáltalán nem megerőltető feladat sem a pénzt, sem az időt tekintve - bár a keresők előkelő helyeire pályázva már többet energiát kell rászánni -, látogatókat szerezni viszont már komolyabb erőforrás lekötését igényli.

Az e-mail marketingé a jövő

A látogatók vonzásának egyik egyszerű módja, ha a cég az adatbázisában szereplő címekre kiküldve ösztönzi kattintásra ügyfeleit. Ha nincs adatbázis, érdemes akár vásárolni is, mert, ha jól van felépítve, lehetőséget ad a megcélzandó személyek (B2C) vagy üzleti partnerek (B2B) közötti szűkítésre, akár egy adott személyig vagy cégig is.

- Azt azért nem árt tudni, hogy minél jobban szűkítünk, annál nagyobb költséggel kell számolnunk. Éppen ezért fontos a jól méretezett adatbázis, amellyel reklámköltésünket tudjuk optimalizálni - mondta el Bartók János, a TeleData Távközlési Adatfeldolgozó és Hirdetésszervező Kft. ügyvezető igazgatója.

A válság hatása
A válság médiapiacra gyakorolt hatása leginkább az egyes médiatípusok bevételeinek havonkénti alakulásában és a növekedés dinamikájának változásában érhető tetten. A TNS Media Intelligence méréséből kiderült, hogy az évek óta egyik legdinamikusabban növekvő médiatípus, a kábeltelevízió tavaly novemberben alig 10 százaléknyi bevételnövekedést ért el 2007 azonos hónapjához képest, holott év közben a havi növekedés 20–40 százalék volt. Még a pénzügyi válság médiapiaci „nyertesének” kikiáltott internet is megérezte a visszaesést, a reklámbevételek minimum 40, de inkább 50 százalék fölött mozgó havi növekedési üteme októberre 33, novemberre pedig 23 százalékra mérséklődött, igaz, decemberben újra megugrott, és éves szinten végül 35 százalék feletti bővülést produkált tavaly.

Adatbázist direktmarketing-célra akkor érdemes használni, ha adott célcsoportot akar valaki elérni. Ám a célcsoport kiválasztását sem mindig a legkézenfekvőbbnek tűnő paraméter alapján kell megkezdeni. Például, ha fizetőképes keresletet jelentők elérése a cél, nehéz elindulni a jövedelem alapján, mert az adatvédelmi törvény védi ezt az információt. Vannak ugyan életstílus-adatbázisok, de ezek ára - az előállítás magas költségei miatt - igen magas, így célravezetőbb lehet foglalkozás vagy iskolai végzetség alapján összeállítani az adatbázist. Ha megvan egy jól használható adatbázis, azzal még nem ért célt a reklámozó. Ha például gyakran küld üzenetet a benne szereplőknek, fennáll a veszélye annak, hogy lemondanak a további reklámfogadásról. Az adatbázis-kezelők, tapasztalataik alapján, jól tudják például azt, hogy kiket érdemes elérni a DM, vagyis direkt marketing segítségével.

Az internet a direktben kiküldött levelek költségeit is radikálisan csökkentheti: a hagyományos reklámlevél átlagos 50-90 forintos postaköltségével szemben egy e-mail küldése gyakorlatilag ingyen elintézhető. Az e-mail marketing most a legdinamikusabban növekvő fajtája a direkt marketingnek Magyarországon annak ellenére, hogy a spamek könnyen immunissá teszik a lehetséges vevőket a reklámra. Az ilyen költések tavaly megduplázódtak az előző évhez képest. A Szonda Ipsos és a Direkt Marketing Szövetség 2008-ra vonatkozó kutatása alapján a DM piaci költése elérte a 35 milliárd forintot, ebből a postai úton elküldött címzett és címzetlen reklámozás 13,7 milliárd, illetve 9 milliárd volt, a telemarketing 3,6 milliárdot, az e-mail marketing 2 milliárdot, a mobilmarketing 0,7 milliárdot, az adatbázis-menedzsment pedig 5,7 milliárd forintot tett ki.

Klasszikus ötlet on-line köntösben

- Ezekbe a reklámköltésekbe nem számolták bele a szórólapozást, ami Magyarországon közel 7,5 milliárd forintos piac - állítja Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke. Ezzel a lehetőséggel leginkább a napi fogyasztási cikkeket áruló cégek élnek, amelyek közvetlenül a postaládákba juttatják el reklámjaikat, de nem ritka az sem, hogy napilapokba bújtatják a szórólapokat, prospektusokat, a kedvezményre jogosító kuponokat.

Ez utóbbinak is megvan már az internetes változata. Az on-line letölthető kuponok költsége a töredéke a hagyományos megjelenítési formának, hiszen nem a kibocsátó nyomtattatja ki és juttattatja el a kuponokat a vásárlóknak. Csak a kedvezményt be is váltó felhasználónak jelent csekély költséget. On-line kuponokkal testreszabott kedvezmények nyújthatók úgy, hogy folyamatosan szemmel követhető a kampány sikeressége, az aktivitás, így folyamatosan finomítható a kommunikáció. A kibocsátó cég részéről nagyon eredményes marketingeszköz, mert számokban mérhető a hatékonysága - mondja Besenyei Kálmán marketingszakértő, a www.napiakciok.hu ügyvezetője, aki az USA-ban éveken át tanulmányozta a kuponakciók szerepét és hatékonyságát. Itthon egyelőre a ruházattal, illatszerrel, sportszerekkel foglalkozó cégek vesznek nagy számban részt a kuponakciókban, a napi fogyasztási cikkek, műszaki termékek területén működők kevésbé. Az Egyesült Államokban például a lakosság 77 százaléka mindennapos fizetési eszközként használja az on-line kuponokat, akár élelmiszer-vásárláskor is.

Célzott, mérhető, rugalmas

A reklámozónak tisztában kell lennie azzal, hogy mennyi pénz áll rendelkezésre, mert csak ennek ismeretében lehet tervezni. Célzott hirdetéssel adott reklámköltség-keret mellett maximális eredményt lehet elérni.

E-mail banner
Már hazánkban is elérhetők azok a rendszerek, amelyek a kiküldött e-mail felületet teszik reklámhordozóvá. A honlapokhoz hasonlóan így külön blokkban (banner) lehet a saját vagy más cégek reklámjait megjeleníteni. Mivel ez lehetőséget ad jól körülírható célcsoportok elérésére, várhatóan egyre több ilyennel fogunk találkozni a jövőben.

Az on-line reklámmal olyan oldalakon jelentethető meg a termék, szolgáltatás, amelyek látogatói, a tartalomból adódóan, eleve érdeklődhetnek a hirdetés iránt. Emellett sokféle megjelenési forma - szöveges hirdetéstől a dinamikus flash banneren keresztül, az e-mailig - közül lehet választani. Ráadásul a hatékonysága, szemben a klasszikus reklámmal - tévé, rádió, kültér, nyomtatás -, közvetlenül mérhető. És nemcsak az, ha valaki egy reklámra rákattint, és egyből regisztrál vagy vásárol, hanem az úgynevezett postGet (amikor a hirdetésre kattintás a látogató után elmegy az oldalról, de később direktben visszatér oda, és akkor történik valamiféle aktivitás) értékek is láthatóak. Erről Kristók Balázs, a Hírek Média és Internet Technológiai Kft. kkv-üzletág vezetője beszélt a Piac & Profitnak, megemlítve azt is, hogy az on-line hirdetések az eredményektől függően akár azonnal változtathatók, mind a tartalmat, mind a megjelenést tekintve.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo