Jönnek a tévézésre is alkalmas mobilok

Úgy tűnik, hogy megállíthatatlan a mobiltelefonok piacán tapasztalható fejlesztési láz. Még jóformán el sem kezdődött a kamerás telefonok igazi térhódítása, az NEC, a Samsung, a Nokia, és a Toshiba máris piacra dobta tévézésre is alkalmas készülékeit. Az NEC csúcsmodellje új előfizetés esetén a Vodafone-nál 136 dollárt kóstál.

Alig két évtizede a Sony azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy piacra dobta a hordozható tévéit. Bár az áruk rohamosan esett, még napjainkban is 300 dollár körüli áron érhető el az úgynevezett Watchman. Talán ez is az oka, hogy a világ fejlettebb régióiban sem igen látni pályaudvaron, reptéren, vagy csak úgy az utcán séta közben tévéző embereket. Így még a szakmában is némi meglepetést okozott, hogy egyre több cég dobta piacra újabb generációs hordozható tévéit, amelyet mobiltelefonba építettek.

Arra már korábban is számos példa akadt, hogy a csúcsmobilok képesek voltak úgynevezett streaming videofájlok kezelésére. Igaz, ehhez előbb mobil internetről kellett letölteni az adatokat. Most azonban már tunerrel szerelik a mobilokat, amelyek a jelet egyenesen az égből kapják. A fejlesztésben az NEC, a Samsung, a Toshiba, valamint a Nokia jár az élen.

A Vodafone Japánban egyébként tavaly év végén hozta forgalomba a tévézésre is alkalmas készüléket. Új előfizetés esetében a készülék ára 136 dollárra rúg. A japánok körében igen hamar népszerű lett az új lehetőség. Az elmúlt hónapban már több mint félmillió ilyen készülék érkezett az országba. Bár arról nem szólnak a hírek, hogy ebből mennyit értékesítettek végül, ám az NEC marketingigazgatója, Akio Ogawa optimista a piaci lehetőségeket illetően.

Lars Vestergaard, a londoni International Data Corporation elemzője azonban a készülékek egy igen nagy hiányosságára hívta fel a figyelmet. A videófájlok lejátszása, illetve a tévézés igen hamar leszívja az akkumulátort. A jelenlegi fogyasztásuk mellett még pótelem használata mellett sem tartanak ki egy futball félidőnyi időt. Az persze más kérdés, hogy ha éppen focimeccset néznénk mobilunkon a labda alig lenne nagyobb egy gombostű fejénél.

Napjainkban még arra sem találtak a szolgáltatók megnyugtató megoldást, hogy miként számlázzák a mobilos tévénézést. Jelenleg mind a két módszerre (hálózati előfizetés, csak a tévézéssel eltöltött idő) van példa a cégek körében. A Vodafone most arra keres technológiai megoldást, hogy műsoronként is lehessen fizetni a szolgáltatás igénybevétele után. Ehhez előbb azonban a jelenlegi analóg tévéadás helyett a közeljövőben a mobil esetében is át kell térni a digitális műsorszórásra.

A tesztadásra, amelyet a Nokia, a Philips és az Universal Studios közösen indít be, idén tavasszal Berlinben kerül majd sor. A szolgáltatást ötven Nokia készülékkel próbálják majd ki. A digitális vétel ráadásul energiatakarékosabb is, mint hagyományos társa. Claus Sattler, a project menedzsere úgy véli, hogy akár három órát is tévézhetünk így majd mobilunkon a jövőben.

Véleményvezér

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.
Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo