A sikeres vállalkozói lét elengedhetetlen része, hogy bármikor, bárhonnan elérhetők legyünk, hozzáférjünk adatainkhoz. Az észak-amerikai NSBA 2013-as Small Business Technology című felmérése azt állítja: miközben a laptopok, tabletek és az okostelefonok használata az egekbe szökött, a kisvállalkozások 60 százaléka lehetővé tette a munkavállalói számára a távmunkát. A mobil eszközök terjedése és az otthoni munka népszerűsége hozzájárul ahhoz, hogy a bizalmas információk könnyen kikerülhetnek a vállalati infrastruktúrából. Ez sokszor az adatok elvesztéséhez és rossz kezekbe kerüléséhez vezet.
Óvatosan a vállalati mobileszközökkel!
Győződjön meg arról, hogy az összes vállalati mobil eszközre telepítettek-e biztonságvédelmi szoftvert, amely véd a támadásoktól, lopás esetén pedig távolról is képes törölni a vállalati információkat.
Az NSBA felmérése szerint három évvel ezelőtt a felmérésben részt vevő vállalatok 53 százaléka nem volt jelen egy közösségimédia-felületen sem, mára már csupán a megkérdezettek 27 százaléka nyilatkozott így. A közösségi jelenlétnek rengeteg a pozitív hozama, de veszélyes is lehet. Különösen mivel az adathalászok aranybányája, és hatalmas felületet kínál a kibertámadóknak, ideértve a célzott adathalász-támadásokat, valamint a rosszindulatú hivatkozásokat. Figyelmeztessük dolgozóinkat az ilyen felületről érkező támadásokra, és legyünk biztosak benne, hogy tisztában vannak a trendekkel! Annak érdekében, hogy az alkalmazottak elkerüljék a rosszindulatú weboldalakat és tartalmakat, érdemes egy jól használható biztonsági szoftvert telepíteni az összes vállalati eszközre, amely figyeli a hyperlinkek és weboldalak jogosultságát, és figyelmezteti a felhasználót egy esetleges támadás esetén.
- 36%-át érte anyagi veszteség. Az áldozatok mindössze
- 39%-a tudta visszaszerezni elvesztett adatait,
- 61%-uk soha nem látta viszont az információit
Az NSBA felmérése szerint a kisvállalkozások tulajdonosainak 40 százaléka saját maga kezeli vállalata informatikai hálózatát. Ezzel addig nincs semmi probléma, amíg a feladatok mennyisége kezelhető, nem vesz el sok időt az ügyfelektől. Érdemes keresni egy olyan biztonsági megoldást, amelyet bonyolult telepítési és karbantartási folyamatok nélkül lehet installálni. De még jobb, ha egy szakembert keresünk, aki mindig szemmel tartja a cég informatikai hálózatát.
- 17%-a fizetett harmadik félnek a sérült eszköz javításáért,
- 10%-a fizetett azért, mert elvesztette az adatait,
- 9%-ának alkatrészt kellett cserélnie,
- 5%-uknak új készüléket kellett vásárolnia.
Minden esetben a legjobb, ha titkosítjuk az érzékeny adatokat. A folyamat egyáltalán nem bonyolult, még a kisebb vállalatok számára sem. A titkosítással minden fontos üzleti tartalmat megvédhetünk, és biztonságban tudhatjuk vállalkozásunk és ügyfeleink pénzügyi és egyéb személyes adatait is.