Hazai vállalatok az interneten

A magyarországi legalább 5 főt foglalkoztató vállalatok 32%-a rendelkezett honlappal 2003 végén. A vállalati honlapok 70%-a kizárólag a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik, 8%-ánál van lehetőség kereskedelmi tranzakciók lebonyolítására. A vállalati honlapok fele csak magyar nyelven olvasható, míg 40%-a angolul és 9%-a németül is elérhető - derül ki többek között a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország felméréséből.

A felmérés szerint hazai, legalább 5 főt foglalkoztató cégek 32%-ának (az internet-csatlakozással rendelkező cégek 45%-ának) van saját céges honlapja. A kisvállalkozások (10-49 fő) körében a honlap-penetráció átlagosnak mondható, az 5-9 fős mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti (39%), míg a közép- és nagyvállalatoknál átlag feletti (58% és 80%) a weboldalak elterjedtsége.



Az átlagosnál kedvezőbb a cégek helyzete a honlappal való ellátottság szempontjából a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás; a pénzügyi tevékenység; az ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás; valamint a feldolgozóipar, villamos-energia, gáz-, gőz-, vízellátás szektorokban. A mezőgazdaság és halászat ágazatban, az építőiparban, a szállítás, raktározás, posta, távközlés területén, illetve az oktatás, egészségügy és egyéb szolgáltatások területén viszont e tekintetben lemaradás tapasztalható.

Honlapok fejlettségi szintje

A honlapok jelentős többsége (70%) viszonylag alacsony fejlettségi szinten áll: kizárólag a vállalat és a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik. Az érintett cégek egyötöde (21%) rendelkezik olyan honlappal, amely lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az interakcióra (mint pl. keresés katalógusokban, adatbázisokban stb.). Az ennél magasabb fejlettségi szintet képviselő honlapok aránya összességében 8%: ebből 6% kereskedelmi tranzakciók, vásárlások, rendelések lebonyolítására is alkalmas, 2% pedig emellett integrálva van a gyártástervezési-, a raktár- vagy a készletgazdálkodási vállalati szoftverrel is.



Az építőipari és a mezőgazdasági cégek, valamint a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, illetve a szállítás, raktározás, posta, távközlés szektorban dolgozó cégek honlapjai még az átlagosnál is jellemzőbben szorítkoznak kizárólag a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak bemutatására. A pénzügyi és a kereskedelmi szektor cégeinél már gyakrabban találunk ennél magasabb fejlettségi szinten lévő honlapokat.

Idegen nyelvű honlapok

A saját céges honlappal bíró cégek site-jainak fele (49%) kizárólag magyar nyelven érhető el, kétötödük (39%) viszont a magyar mellett angol nyelven is olvasható. Magyar és német nyelvű honlappal az érintett vállalkozások egytizede (9%) rendelkezik. (A cégek 2%-ának a magyar mellett valamilyen egyéb idegen nyelven érhető el a weboldala.)



A kutatásról

A felmérés 2003. decemberében zajlott a vállalatok telefonos megkeresésével. A felmérés célcsoportja a legalább 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozások voltak. A felmérés kiterjedt egész Magyarországra és érintette az összes gazdasági szektort. A kutatás 2000 db vállalat válaszain alapul.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo