Hazai vállalatok az interneten

A magyarországi legalább 5 főt foglalkoztató vállalatok 32%-a rendelkezett honlappal 2003 végén. A vállalati honlapok 70%-a kizárólag a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik, 8%-ánál van lehetőség kereskedelmi tranzakciók lebonyolítására. A vállalati honlapok fele csak magyar nyelven olvasható, míg 40%-a angolul és 9%-a németül is elérhető - derül ki többek között a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország felméréséből.

A felmérés szerint hazai, legalább 5 főt foglalkoztató cégek 32%-ának (az internet-csatlakozással rendelkező cégek 45%-ának) van saját céges honlapja. A kisvállalkozások (10-49 fő) körében a honlap-penetráció átlagosnak mondható, az 5-9 fős mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti (39%), míg a közép- és nagyvállalatoknál átlag feletti (58% és 80%) a weboldalak elterjedtsége.



Az átlagosnál kedvezőbb a cégek helyzete a honlappal való ellátottság szempontjából a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás; a pénzügyi tevékenység; az ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás; valamint a feldolgozóipar, villamos-energia, gáz-, gőz-, vízellátás szektorokban. A mezőgazdaság és halászat ágazatban, az építőiparban, a szállítás, raktározás, posta, távközlés területén, illetve az oktatás, egészségügy és egyéb szolgáltatások területén viszont e tekintetben lemaradás tapasztalható.

Honlapok fejlettségi szintje

A honlapok jelentős többsége (70%) viszonylag alacsony fejlettségi szinten áll: kizárólag a vállalat és a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik. Az érintett cégek egyötöde (21%) rendelkezik olyan honlappal, amely lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az interakcióra (mint pl. keresés katalógusokban, adatbázisokban stb.). Az ennél magasabb fejlettségi szintet képviselő honlapok aránya összességében 8%: ebből 6% kereskedelmi tranzakciók, vásárlások, rendelések lebonyolítására is alkalmas, 2% pedig emellett integrálva van a gyártástervezési-, a raktár- vagy a készletgazdálkodási vállalati szoftverrel is.



Az építőipari és a mezőgazdasági cégek, valamint a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, illetve a szállítás, raktározás, posta, távközlés szektorban dolgozó cégek honlapjai még az átlagosnál is jellemzőbben szorítkoznak kizárólag a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak bemutatására. A pénzügyi és a kereskedelmi szektor cégeinél már gyakrabban találunk ennél magasabb fejlettségi szinten lévő honlapokat.

Idegen nyelvű honlapok

A saját céges honlappal bíró cégek site-jainak fele (49%) kizárólag magyar nyelven érhető el, kétötödük (39%) viszont a magyar mellett angol nyelven is olvasható. Magyar és német nyelvű honlappal az érintett vállalkozások egytizede (9%) rendelkezik. (A cégek 2%-ának a magyar mellett valamilyen egyéb idegen nyelven érhető el a weboldala.)



A kutatásról

A felmérés 2003. decemberében zajlott a vállalatok telefonos megkeresésével. A felmérés célcsoportja a legalább 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozások voltak. A felmérés kiterjedt egész Magyarországra és érintette az összes gazdasági szektort. A kutatás 2000 db vállalat válaszain alapul.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo