Az NRC Piackutató évkezdési fogadalmi felmérést készített és tett megismerhetővé a nyilvánosság számára. A felmérést az NRC 2005. december 22. és 2006. január 5. között végezte, 1000 internet használó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.
A felmérésből kiderül, a férfiak 59, a nők viszont több mint 70 százaléka tett már legalább egyszer újévi fogadalmat. A fiatalabb generációkra jellemzőbbek a nagy elhatározások: míg a mai 18-29 évesek 70 százaléka fogadott már meg valamit az újesztendőre, addig a 40 évnél idősebb internetezők alig több mint feléről mondható el ugyanez.
Leggyakrabban életmódunkat szeretnénk átalakítani: a szilveszteri fogadkozók háromnegyede - különösen a hölgyek - egészsége érdekében próbált már változtatni addigi életvitelén, 21 százalékuk pedig a munkájával kapcsolatban jutott e döntésre. Párkapcsolatával, szerelmi életével összefüggésben a megkérdezettek 17 százaléka - többségükben férfiak - tett fogadalmat. Az újévi fogadalom természetesen mit sem ér, ha nem tartjuk be. A felmérés adatai szerint a válaszadók több mint 90 százalékának sikerült már legalább egyszer megvalósítania újesztendőre tett elhatározásait, de mindössze 7 százalék tartja meg mindig ígéreteit. A fogadkozók egytizede ugyanakkor még sosem tartotta be fogadalmát. A felmérést az NRC 2005. december 22. és 2006. január 5. között végezte, 1000 internet használó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.