Noha a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártója 2004 harmadik negyedévében több mint 12,5 millió készüléket adott el (ami mintegy 8 százalékos piaci részesedést jelentett), a Siemens Mobile veszteséges. 141 millió euró volt a negyedéves üzemi veszteség, szemben az egy évvel korábbi 14 millió eurós nyereséggel, és egyre inkább visszaesik a vetélytársakhoz képest. A vállalatcsoport felső vezetése elfogadhatatlannak tartja ezt a teljesítményt, és alapvető változásokat tart szükségesnek.
A részleg az utóbbi időszakban többnyire olcsó, és ennek megfelelően alacsony nyereséghányadú mobiltelefonokra specializálta magát. A Siemens Mobile-t igen érzékenyen érintette, hogy a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a Nokia piaci részesedése megőrzése érdekében kőkemény árversenyt kezdett e szegmensben tavaly.
A kulcsfontosságú ünnepi szezonban az előzetes felmérések szerint a Siemens visszaesett az előre fizetett kártyákkal együtt értékesített készülékek piacán is, a többi között az olyan riválisokkal szemben, mint az LG és az NEC. Ugyanakkor a német cégnek nem sikerült előretörnie a piac felső szegmensében sem, ahol a korábban gondokkal küszködő Sony Ericsson jelentős sikereket ért el.
A Siemens tavaly kezdte el a részleg jövőjével kapcsolatos lehetőségek alaposabb vizsgálatát, azóta egyebek között a Motorola, az LG és a legnagyobb kínai mobiltelefon-gyártó, a Ningbo Bird neve merült fel potenciális kérőként. A Ningbo Bird azonban a múlt héten bejelentette, nem folytat tárgyalásokat a német vállalattal.
"A legfőbb kérdés valószínűleg nem is az lesz, hogy vajon valaki megveszi-e a Siemens Mobile-t, hanem az, hogy az anyavállalat mennyit fog fizetni azért, hogy valaki átvegye a részleget. Szerintem vagy ez fog bekövetkezni, vagy bezárják az üzletágat. A döntő kérdés az, hogy e két változat közül melyik az olcsóbb" - véli Richard Windsor, a Nomura Securities elemzője.
A Siemens AG tavalyi forgalma 15 százalékkal 3,8 milliárd euróra emelkedett a világ legnépesebb országában, míg az új megrendelések 20 százalékkal 4,2 milliárd euróra nőttek. Tavaly májusban a német óriásvállalat egy új programot indított el a kínai forgalom növelésére, amelynek keretében egymilliárd eurót fektet be hosszú távú projektekbe. Bár a Siemens nem teszi közzé a nyereség országonkénti felbontását, von Pierer közölte, a "cég jelentősen meghaladta profit-előrejelzéseit Kínában".