Egyre drágábbak a kibertámadások

Az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (DDoS) negatív pénzügyi hatása egyre növekszik. A kis és középvállalkozások számára egy ilyen támadás átlagosan 120 000 dollárba kerülhet, míg a nagyvállalatok esetében ez az összeg elérheti a 2,3 millió dollárt is. Az ilyen incidensek égbeszökő költségei és az ebből következő üzleti lehetőségek elvesztése azt mutatja, hogy a szervezetek nem engedhetik meg maguknak a kiberbiztonsági sebezhetőséggel járó anyagi veszteségeket.

A Kaspersky Lab 2017-es kiberbiztonsági kockázatokat vizsgáló felmérése azt mutatja, hogy a DDoS támadások átlagos költségei drámaian megemelkedtek az elmúlt évben. Egy DDoS támadás anyagi vonzata egy kis vagy középvállalkozás számára 123 000 dollár felett van, 2016-ban ez a szám 106 000 dollár volt. A nagyvállalatok hasonló költségei fél millió dollárral növekedtek, 1,6 millióról 2016-ban 2,3 millió dollárra a 2017-es évben. Az ilyen támadások emelkedő anyagi költségei és a nem számszerűsíthető negatív hatások, mint a cég jóhírének járulékos károsodása, sok szervezet számára bénító hatással bír.

A megkérdezett szervezetek 33 százaléka fő teherként a támadás visszaszorításának költségeit és a cég szolgáltatásainak visszaállításását emelte ki, míg 25 százalék az offline rendszerbe fektetett pénzt említette. További 23 százalék azt mondta, hogy a támadások közvetlen következményeként több bevételforrástól és üzleti lehetőségtől estek el, míg 22 százalék egy másik közvetlen következményként a jóhírnév károsodását hozta példának.

Kép: Kaspersky Lab

Az anyagi kockázatok ellenére a megkérdezett szervezetek csak 19 százaléka használ célzott anti-DDoS megoldást a támadások megelőzése érdekében. Akik nem használnak ilyesmit azt állítják, hogy a kiberbiztonsági megoldás ára túl magas a kockázathoz képest. Habár összehasonlítva egy valós támadás költségeivel a védelem ára szerénynek mondható. Egy anti-DDoS megoldás ára kis és középvállalkozások számára körülbelül 15 000 dollár évente és körülbelül 50 000 dollár a nagyvállalatoknak, ami egy szervezet költségvetésének csak egy kis hányada, amennyiben a céget támadás éri.

"Egy DDoS támadás több ezer vagy akár több millió dollárba is kerülhet egy szervezet számára, ami nem tartalmazza a cég jó hírnevének károsodását vagy az ügyfelek és partnerek elvesztését. Ezért bölcs és előrelátó dolog védelmi megoldásokba fektetni." - mondja Kirill Ilganaev, a Kaspersky Lab DDoS védelmi osztályának vezetője. "Szintén fontos a megbízható biztonsági megoldások kiválasztása az egyre növekvő és egyre szofisztikáltabb DDoS támadások leküzdése érdekében."

„Csak a bűnözők az ellenségeink”
Az egyik vezető kiberbiztonsági cég, az orosz Kaspersky Lab regionális vezetőjével, Dragan Martinoviccsal a céget ért kémkedési gyanúról beszélgettünk, valamint arról, mik lehetnek a következő évek kiberbiztonsági kihívásai.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo