A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 58%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 48%-kal emelkedett. A tranzakciók közül továbbra is az átutalások online aránya növekedhet a legnagyobb mértékben.
2006. június 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 950 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 14%-kal több mint 3 hónappal, és 58%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2006 végére várhatóan 1,12 millió főre nő a lakossági ügyfelek száma.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 143 ezer volt, ami 13%-os, illetve 48%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. A becslés szerint 2006 végére 167 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
Internetes szolgáltatásokA bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a tranzakciók ellenőrzése és a számlainformációk interneten keresztül történő lekérdezése került.
A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a befektetési jegyek, illetve állampapírok online vétele és eladása került. E két tranzakciótípus esetében a bankok várakozásai folyamatosan javultak az elmúlt negyedévekben, így nem meglepő, hogy a következő egy évben véleményük szerint dinamikus fejlődés várható.