Biztosítási tanácsadók Geniusa

Minden szükséges adatot és tartalmat helyben, kapcsolat nélkül használhatnak laptoppal a második legnagyobb hazai biztosítótársaság üzletkötői

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Genius biztosítási tanácsadó rendszer a Generali-Providencia Rt. üzletkötőinek nyújt hatékony segítséget a munkavégzéshez. A hordozható számítógépekkel rendelkező biztosítási tanácsadók eladástechnikai támogatást, biztosítási terméktarifálókat és ügyfél-, valamint szerződés-nyilvántartást vehetnek igénybe. A teljes rendszer kizárólag Microsoft megoldásokra épül, és fő technikai érdekessége az elosztott adatbázis-topológia, amely mögött a Microsoft SQL Server replikációs eljárásai állnak.

A Generali-Providencia Biztosító Rt. a 17 százalékos piaci részesedésével Magyarország második legnagyobb biztosítótársasága. Fiatal, nyitott és képzett IT-szervezet, amely Microsoft Nagyvállalati Licencszerződéssel rendelkezik, és a teljes kliens-infrastruktúrája Microsoft alapú. Az informatikai rendszerek üzemeltetéséért, Szilágyi Géza irányításával, az IT Informatika Infrastruktúra Osztály a felelős. A Windows alapú fejlesztéseket pedig az IT Alkalmazásintegrációs Osztály alkalmazásfejlesztési csoportja végzi Kocsis Gergely irányításával.

A probléma

A Generali-Providencia számára nem jelentettek megfelelő megoldást a külföldön és belföldön más biztosítótársaságoknál általánosan működő tarifáló- és ügyféladatbázis-kezelő rendszerek, ezek ugyanis az alkalmazás keretei közé szorítják az értékesítési lehetőségeket, ezért nem teszik lehetővé a speciális, egyedi igényekhez való teljes alkalmazkodást.

A Generali-Providencia Rt. vezetősége ezért újfajta megközelítés mellett döntött, amely pont a fordítottja volt az addig megszokottnak. A vállalat elsődleges célja a hatékony és ügyfélközpontú értékesítés, melyet piaci versenyelőny megszerzése érdekében az alkalmazott infrastruktúrának teljes körűen ki kell szolgálnia. Tehát a rendszernek tökéletesen testreszabhatónak kellett lennie, és alkalmazkodnia kellett a biztosítótársaság mindennapi működéséhez. A tökéletes működés érdekében a bevezetendő rendszerrel szemben támasztott követelményeket az értékesítő munkatársak határozták meg, akik tevékenyen részt vettek a fejlesztés teljes folyamatában is.

A Genius rendszer multimédiás tartalommal mutatja be a vállalatot és a terméket/szolgáltatást a leendő ügyfélnek. Különlegessége, hogy a bemutatóhoz az üzletkötő a saját életéből is integrálhat multimédiás tartalmat, ami igazán személyessé teheti az ügyfélkapcsolatot. A rendszer fontos része az életpálya-tervezési funkció is, amely lehetővé teszi a leendő ügyfél céljaira, terveire szabott ajánlatkészítést. A biztosítótársaság számára fontos volt, hogy az üzletkötők munkájához szükséges minden adat és tartalom folyamatosan elérhető legyen a hordozható számítógépen, ez azonban minden egyes üzletkötő esetében más-más adathalmazt és tartalmat jelent. Az üzletkötők által használt laptopok természetesen nincsenek folyamatos összeköttetésben az adat- és tartalomforrással, azaz a Generali-Providencia központi informatikai infrastruktúrájával, hiszen a munka során nem áll rendelkezésre hálózati kapcsolat.

Az új rendszer terveiben egy teljes mértékben egyedi, erős multimédiás tartalommal rendelkező, komoly adatbázis-használatot igénylő termék képe körvonalazódott. A fejlesztők azonban paradox problémával szembesültek. Olyan működő végterméket kellett előállítaniuk, amely robusztus kiszolgálói hátteret igényel, mégis teljes funkcionalitással kell működnie egy átlagos teljesítményű hordozható számítógépen, ráadásul a tényleges használat során minden szükséges adatnak és tartalomnak helyben, kapcsolat nélkül kell rendelkezésre állnia!

Erre az összetett problémára kellett megfelelő fejlesztési és üzemeltetési platformot találni.

Megoldás

A Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél régóta erős a Microsoft alapú rendszer- és alkalmazásfejlesztés. Ennek ellenére a Genius rendszer fejlesztésének kezdetén, 2001 nyarán az informatikai szakemberek felmérték a más szoftvergyártóknál fellelhető lehetőségeket is. Fejlesztőeszközként szóba jött még a Borland Delphi, ami mögött nem láttak kellő támogatást, valamint az IBM VisualAge for Java fejlesztőkörnyezet, amit kellő tapasztalat híján vetettek el. Ez utóbbi döntést támasztotta alá az is, hogy a Java alkalmazásával számos helyi, a saját gépen lévő erőforráshoz kellett volna hozzáférni, ami akkoriban még nem volt teljesen evidens. Adatbázis-kiszolgálóként felmerült az Oracle, az IBM DB/2 és a SyBase is, de egyik platform sem nyújtott az SQL Server 2000-hez hasonló merge típusú replikációs szolgáltatást.

A végső döntés a Microsoft platformra esett, elsősorban a kliens- és kiszolgálói oldalon egyaránt megvalósuló egységes és teljes körű támogatás miatt. Az új rendszer így teljes mértékben Microsoft fejlesztői platformon készült, és üzemeltetése is kizárólag Microsoft alapú. Szilágyi Géza kiemelte, hogy a bevezetés sikeréhez szükség volt Soczó Zsolt, Microsoft MVP (Most Valuable Professional) címmel rendelkező szakemberének a hozzáértésére és a NetAcademia Kft. támogatására. A Generali-Providencia Rt. véleménye szerint a rendszer bevezetése teljes mértékben sikeresnek, használata pedig rendkívül hatékonynak mondható. Az elkészült rendszer integrálható volt a meglévő vállalati megoldásokba és a használt címtárba.

A Genius rendszer a bevált többrétegű alkalmazásmodellre épül. Kliensprogramja egy Microsoft Visual Studio 6.0 segítségével fejlesztett webes ASP- és DHTML-alkalmazás, melyet az Internet Explorer motorja menüsor és eszköztár nélküli keretben futtat. A kliensalkalmazás HTTP-csatornán keresztül tartja a kapcsolatot a kiszolgálókomponensekkel. Ezen a csatornán a kliens saját fejlesztésű XML-protokoll segítségével kommunikál az alkalmazáskiszolgálóval. A kliens XML formátumú kéréseket küld az ASP-lapok formájában implementált alkalmazáskiszolgáló rétegnek, amely feldolgozza az üzenetet, végrehajtja az adatbázis-műveletet, és visszaküldi az eredményt a kliensnek. Az adatbázisból kinyert válaszok szintén XML formátumban kerülnek vissza a kliensoldalra, ahol az alkalmazás XSL-transzformáció segítségével alakítja ezeket megjeleníthető HTML-táblázatokká.

A fejlesztők erőteljesen kihasználták a DHTML adta lehetőségeket is: a kliensoldali megjelenítő logika nagymértékben épít az Internet Explorer böngésző programozhatóságára. Kiszolgáló- és kliensoldalon egyaránt a JScript nyelvet alkalmazták. A fejlesztés kezdetén még nem állt rendelkezésre a Microsoft.NET, ezért a fejlesztőknek saját keretrendszert kellett készíteniük. Kocsis Gergely elmondta, hogy jelenleg nem tervezik a .NET keretrendszerre való áttérést, bár annak lehetősége gondolati szinten már felmerült.

Minthogy a kliensek a tényleges munka során nincsenek kapcsolatban a gazdaszervezet kiszolgálóbázisával, meg kellett oldani, hogy a szükséges kiszolgálói környezet helyileg álljon rendelkezésre, az adatbázis és a tartalom szükség szerinti frissítési (szinkronizálási) lehetőségével. A megoldást a tanácsadók hordozható számítógépeinek Microsoft Windows XP operációs rendszere által biztosított, ASP futtatására képes Internet Information Services (IIS) 5.0 webkiszolgáló, valamint a Microsoft SQL Server 2000 Personal Edition mini adatbázismotor jelentette, amelyek erőforrásigényével egy hordozható számítógép is meg tud birkózni. Mindezekre addig van szükség, amíg a jelenlegi mobilhálózatok nem lesznek UMTS-képesek, hiszen a viszonylag nagy sávszélességű UMTS-kapcsolat fölöslegessé teszi majd a helyi kiszolgálókörnyezetet.

Az adatok rendelkezésre állása mellett komoly feladatot jelentett azok folyamatos frissítése is, hiszen az üzletkötőknek mindig naprakész információkkal kell dolgozniuk. A Genius rendszerben használt adatbázis mérete kiszolgálói oldalon jelenleg majdnem 6 gigabájt, melynek kliensoldali tárolása, de főleg hatékony szinkronban tartása gyakorlatilag lehetetlen, sőt adatvédelmi problémákat is jelentene. Meg kellett tehát oldani, hogy minden egyes tanácsadó számítógépén csak a számára szükséges adatok legyenek jelen, és persze csak ezek szinkronizálódjanak a kiszolgálóbázishoz való kapcsolódáskor. Megoldásként Magyarország egyik legnagyobb adatbázis-replikációs rendszere jött létre, a Microsoft SQL Server replikációs képességeinek a végletekig történő kihasználásával. A roppant méretű adatbázisból a tanácsadóra szabott adathalmazt 183 táblából tranzakciós replikációval, 53 táblából pedig merge replikációval továbbítják a kliensek felé, amelyeknek ezáltal átlagosan csak mintegy 130 megabájtos adathalmazzal kell dolgozniuk.

A replikációra rendszeresen sor kerül a társaság központjaiban lévő kapcsolaton, illetve nagy sávszélességű internet-hozzáféréssel, VPN-kapcsolaton keresztül. Az adatok szinkronizálásával egy időben szükség szerint a multimédiás tartalmat is frissítik, így a tanácsadók számára ugyanaz a webes multimédia-tartalom áll rendelkezésre, mint a társaság központjaiban. Kocsis Gergely szerint a fejlesztés idején ilyen replikációs rendszert más gyártó által biztosított eszközökkel nem lehetett volna kivitelezni. Az adatbázis-kiszolgáló jelenleg Microsoft SQL Server 2000, de a későbbiekben valószínűleg bevezetésre kerül majd a még fejlesztés alatt álló Microsoft SQL Server 2005 (Yukon) végleges verziója.

Fejlesztés

A fejlesztési és üzemeltetési Microsoft-platformok az elmúlt évek alatti éles üzemben nagyon jól vizsgáztak, és a gyártó rendkívül gazdag dokumentációt és terméktámogatást biztosított a fejlesztők rendelkezésére. A Genius rendszer fejlesztése során a vállalat partnereként a NetAcademia Kft., konzultánsként pedig a cég munkatársa, Soczó Zsolt működött közre. A legnagyobb segítséget optimalizálási és "tűzoltó" hibajavítási területeken kapták, fejlesztői kapacitást nem kellett bevonni. A NetAcademia Oktatóközpont Kft. az informatikai oktatási piacon magas szintű, egyedi tanfolyamok kínálatával segíti nagyvállalati informatikai rendszerek tervezését, bevezetését és üzemeltetését.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo