Az eredmény az, ami igazán számít az ügyfeleknek

A Ricoh szerint a dokumentum folyamatok fejlesztése meglepő mértékű, akár tíz százalékos bevétel növekedést eredményezhet az olyan stratégiailag fontos területeken, ahol a költségcsökkentés tradicionálisan elvárt, mint pl. kereskedelem és marketing, ügyfél kommunikáció, szerviz és szolgáltatás, új termék kifejlesztése, számlafeldolgozás.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olyan hatékony dokumentum-folyamatok, melyek az ügyfél igényeit helyezik fókuszba, pozitívan hatnak az ügyfél elégedettségére, ami kritikus az ügyfélmegtartás és a bevételnövelés szempontjából. Ugyanakkor az ügyfelek átpártolhatnak a konkurenciához, ha alacsony hatékonyságú és eredménytelen ügyféloldali dokumentum-folyamatokkal találják szembe magukat.

Ezeket a kijelentéseket támasztja alá az az új, Ricoh által szponzorált tanulmány, amelynek alapja az IDC nemrégiben készült globális felmérése, mely során 1516 dokumentum vezérelt üzleti folyamat gazdáját kérdezték meg.

A nem hatékony dokumentum folyamatok az ügyfél elvesztésével járhatnak - Kép: SXC

A tanulmány eredményei szerint az ügyfelek elpártolhatnak egy vállalattól az elégtelen dokumentum folyamatok miatt: a válaszadók 69 százaléka kisebb eséllyel dolgozna együtt olyan vállalatokkal, melyek nem kellően hatékony dokumentum-folyamatokkal működnek. 60 százalékuk más céghez fordulna ilyen esetben, és 57 százalékuk másokat is óvva intene az adott vállalattól.

Jó hír, hogy a hatékonyabb dokumentum folyamatok növelhetik a bevételt. 10 válaszadóból több mint 8 szerint az ügyféloldali dokumentum vezérelt üzleti folyamatok optimalizálása növelheti a bevételt – átlagosan 10,1 százalékkal. Ezt az ügyfél kommunikáció javításával, a kereskedelmi folyamatok átalakításával és az ügyféltámogatás fejlesztésével érhető el.

“Ez remek hír azoknak a vezetőknek, akik elsődleges szempontként kezelik az üzleti folyamatok fejlesztését,” mondta Sergio Kato, a Ricoh Global Marketing Group/Services Business Centre ügyvezetője. “Nem kell többet azon rágódniuk, hogy a dokumentum folyamatok fejlesztésének költségei megtérülnek-e. Különösen a mai gazdasági környezetben egy olyan folyamatnak, amely költséget takarít meg és bevételt is növel, mindenképpen a prioritási lista elején kell szerepelnie.”

A dokumentum és információs folyamatok korszerűsítése erősíti a meglévő kapcsolatokat. Közelebbi kapcsolatba hozza az alkalmazottakat az ügyféllel. Például a mobil munkaerő erősítésével, a felmerülő problémák az ügyfélnél oldhatók meg. Ugyanígy a dokumentum folyamatok fejlesztése optimalizálhatja a kommunikációt az üzleti folyamatban, így kijavíthatóak olyan kritikus hiányosságok, amik az ügyfelek elvesztését eredményezhetik.

Bár a folyamatok kulcsfontosságúak, az eredmény az, ami igazán számít. Az optimalizált folyamatoknak a megfelelő információt kell biztosítaniuk a megfelelő időben a megfelelő személyeknek, így azonnal meghozhatóak a helyes üzleti döntések. Ha ez nem adott, az erőfeszítések hiábavalóak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo