Az eredmény az, ami igazán számít az ügyfeleknek

A Ricoh szerint a dokumentum folyamatok fejlesztése meglepő mértékű, akár tíz százalékos bevétel növekedést eredményezhet az olyan stratégiailag fontos területeken, ahol a költségcsökkentés tradicionálisan elvárt, mint pl. kereskedelem és marketing, ügyfél kommunikáció, szerviz és szolgáltatás, új termék kifejlesztése, számlafeldolgozás.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az olyan hatékony dokumentum-folyamatok, melyek az ügyfél igényeit helyezik fókuszba, pozitívan hatnak az ügyfél elégedettségére, ami kritikus az ügyfélmegtartás és a bevételnövelés szempontjából. Ugyanakkor az ügyfelek átpártolhatnak a konkurenciához, ha alacsony hatékonyságú és eredménytelen ügyféloldali dokumentum-folyamatokkal találják szembe magukat.

Ezeket a kijelentéseket támasztja alá az az új, Ricoh által szponzorált tanulmány, amelynek alapja az IDC nemrégiben készült globális felmérése, mely során 1516 dokumentum vezérelt üzleti folyamat gazdáját kérdezték meg.

A nem hatékony dokumentum folyamatok az ügyfél elvesztésével járhatnak - Kép: SXC

A tanulmány eredményei szerint az ügyfelek elpártolhatnak egy vállalattól az elégtelen dokumentum folyamatok miatt: a válaszadók 69 százaléka kisebb eséllyel dolgozna együtt olyan vállalatokkal, melyek nem kellően hatékony dokumentum-folyamatokkal működnek. 60 százalékuk más céghez fordulna ilyen esetben, és 57 százalékuk másokat is óvva intene az adott vállalattól.

Jó hír, hogy a hatékonyabb dokumentum folyamatok növelhetik a bevételt. 10 válaszadóból több mint 8 szerint az ügyféloldali dokumentum vezérelt üzleti folyamatok optimalizálása növelheti a bevételt – átlagosan 10,1 százalékkal. Ezt az ügyfél kommunikáció javításával, a kereskedelmi folyamatok átalakításával és az ügyféltámogatás fejlesztésével érhető el.

“Ez remek hír azoknak a vezetőknek, akik elsődleges szempontként kezelik az üzleti folyamatok fejlesztését,” mondta Sergio Kato, a Ricoh Global Marketing Group/Services Business Centre ügyvezetője. “Nem kell többet azon rágódniuk, hogy a dokumentum folyamatok fejlesztésének költségei megtérülnek-e. Különösen a mai gazdasági környezetben egy olyan folyamatnak, amely költséget takarít meg és bevételt is növel, mindenképpen a prioritási lista elején kell szerepelnie.”

A dokumentum és információs folyamatok korszerűsítése erősíti a meglévő kapcsolatokat. Közelebbi kapcsolatba hozza az alkalmazottakat az ügyféllel. Például a mobil munkaerő erősítésével, a felmerülő problémák az ügyfélnél oldhatók meg. Ugyanígy a dokumentum folyamatok fejlesztése optimalizálhatja a kommunikációt az üzleti folyamatban, így kijavíthatóak olyan kritikus hiányosságok, amik az ügyfelek elvesztését eredményezhetik.

Bár a folyamatok kulcsfontosságúak, az eredmény az, ami igazán számít. Az optimalizált folyamatoknak a megfelelő információt kell biztosítaniuk a megfelelő időben a megfelelő személyeknek, így azonnal meghozhatóak a helyes üzleti döntések. Ha ez nem adott, az erőfeszítések hiábavalóak.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo