Akár 83 dollár egy kattintásért!

Közép-Európa egyik legnagyobb célzott online reklámértékesítője az ETARGET által végzett felmérésből kiderült, hogy az internet nem engedi letaszítani magát a reklám piac trónjáról. 2005-ben csak Magyarországon 59%-al nőtt a keresések száma az azt megelőző évhez képest.

Az összeurópai reklámpiac - beleértve a tradicionális és online médiumokat is- 6%-kal növekedett az elmúlt évhez képest, így összértékét tekintve 104 milliárd eurót tesz ki. Az amerikai hirdetési piacot 168 milliárd euróra becsülik.

Európa óvatosabban bánik az Internet adta lehetőségekkel, mint az Amerikai Egyesült Államok. Alacsonyabb az internetpenetráció és a piaci szereplők is kevesebbet invesztálnak a világhálóba. Mindez a különböző árazási modelleknek, és a nyelvi korlátoknak köszönhető. Ettől függetlenül azonban az európai piaci szereplők lassan de biztosan fektetnek be a kulcsszavas kereső marketing programokba. Az ETARGET ügyfelei és eladott kulcsszavainak száma is megduplázódott az elmúlt évben. Ezt a tendenciát támasztja alá a Magyar Online Hirdetési Index legfrissebb adata is, miszerint hazánkban a múlt évben 3,44 milliárd forintot tett ki az engedményekkel csökkentett áfa nélkül számított online reklámköltés, míg 2004-ben 2,45 milliárd, 2003-ban pedig 1,61 milliárd forintra rúgott ez az összeg.

Szakemberek szerint a kulcsszavas kereső marketing költségei folyamatosan növekednek, és ötször olyan drágák lesznek az Egyesült Államokban, mint Európában. Amerikai keresőrendszerekben már most sem ritka az 50 dolláros kattintási ár, de találkozhatunk 83 dolláros árral is. 

Az online hirdetésre fordított kiadások 2,6%-kos átlagos növekedést tudhatnak magukénak Európában, így elmondhatjuk, hogy ez a szektor fejlődik legdinamikusabban az összes média-csatorna közül, míg pl. az újságok leáldozóban vannak. Ha a 25 európai országot megnézzük kiderül, hogy Európa az internetes marketing programokra összesen annyit költött 2005-ben, mint Amerika egy harmada. A kisebb internet penetráció azonban azt feltételezi, hogy előbb vagy utóbb de ugrani fog ez a szám és utolérjük Amerikát. Az európai piacoknak megvan az a páratlan lehetőségük, hogy 6-18 hónappal előre lássák, mi fog történni, hisz a jóval előrébb tartó amerikai példa addigra gyűrűződik be.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo