Akár 83 dollár egy kattintásért!

Közép-Európa egyik legnagyobb célzott online reklámértékesítője az ETARGET által végzett felmérésből kiderült, hogy az internet nem engedi letaszítani magát a reklám piac trónjáról. 2005-ben csak Magyarországon 59%-al nőtt a keresések száma az azt megelőző évhez képest.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az összeurópai reklámpiac - beleértve a tradicionális és online médiumokat is- 6%-kal növekedett az elmúlt évhez képest, így összértékét tekintve 104 milliárd eurót tesz ki. Az amerikai hirdetési piacot 168 milliárd euróra becsülik.

Európa óvatosabban bánik az Internet adta lehetőségekkel, mint az Amerikai Egyesült Államok. Alacsonyabb az internetpenetráció és a piaci szereplők is kevesebbet invesztálnak a világhálóba. Mindez a különböző árazási modelleknek, és a nyelvi korlátoknak köszönhető. Ettől függetlenül azonban az európai piaci szereplők lassan de biztosan fektetnek be a kulcsszavas kereső marketing programokba. Az ETARGET ügyfelei és eladott kulcsszavainak száma is megduplázódott az elmúlt évben. Ezt a tendenciát támasztja alá a Magyar Online Hirdetési Index legfrissebb adata is, miszerint hazánkban a múlt évben 3,44 milliárd forintot tett ki az engedményekkel csökkentett áfa nélkül számított online reklámköltés, míg 2004-ben 2,45 milliárd, 2003-ban pedig 1,61 milliárd forintra rúgott ez az összeg.

Szakemberek szerint a kulcsszavas kereső marketing költségei folyamatosan növekednek, és ötször olyan drágák lesznek az Egyesült Államokban, mint Európában. Amerikai keresőrendszerekben már most sem ritka az 50 dolláros kattintási ár, de találkozhatunk 83 dolláros árral is. 

Az online hirdetésre fordított kiadások 2,6%-kos átlagos növekedést tudhatnak magukénak Európában, így elmondhatjuk, hogy ez a szektor fejlődik legdinamikusabban az összes média-csatorna közül, míg pl. az újságok leáldozóban vannak. Ha a 25 európai országot megnézzük kiderül, hogy Európa az internetes marketing programokra összesen annyit költött 2005-ben, mint Amerika egy harmada. A kisebb internet penetráció azonban azt feltételezi, hogy előbb vagy utóbb de ugrani fog ez a szám és utolérjük Amerikát. Az európai piacoknak megvan az a páratlan lehetőségük, hogy 6-18 hónappal előre lássák, mi fog történni, hisz a jóval előrébb tartó amerikai példa addigra gyűrűződik be.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo