Akár 83 dollár egy kattintásért!

Közép-Európa egyik legnagyobb célzott online reklámértékesítője az ETARGET által végzett felmérésből kiderült, hogy az internet nem engedi letaszítani magát a reklám piac trónjáról. 2005-ben csak Magyarországon 59%-al nőtt a keresések száma az azt megelőző évhez képest.

Az összeurópai reklámpiac - beleértve a tradicionális és online médiumokat is- 6%-kal növekedett az elmúlt évhez képest, így összértékét tekintve 104 milliárd eurót tesz ki. Az amerikai hirdetési piacot 168 milliárd euróra becsülik.

Európa óvatosabban bánik az Internet adta lehetőségekkel, mint az Amerikai Egyesült Államok. Alacsonyabb az internetpenetráció és a piaci szereplők is kevesebbet invesztálnak a világhálóba. Mindez a különböző árazási modelleknek, és a nyelvi korlátoknak köszönhető. Ettől függetlenül azonban az európai piaci szereplők lassan de biztosan fektetnek be a kulcsszavas kereső marketing programokba. Az ETARGET ügyfelei és eladott kulcsszavainak száma is megduplázódott az elmúlt évben. Ezt a tendenciát támasztja alá a Magyar Online Hirdetési Index legfrissebb adata is, miszerint hazánkban a múlt évben 3,44 milliárd forintot tett ki az engedményekkel csökkentett áfa nélkül számított online reklámköltés, míg 2004-ben 2,45 milliárd, 2003-ban pedig 1,61 milliárd forintra rúgott ez az összeg.

Szakemberek szerint a kulcsszavas kereső marketing költségei folyamatosan növekednek, és ötször olyan drágák lesznek az Egyesült Államokban, mint Európában. Amerikai keresőrendszerekben már most sem ritka az 50 dolláros kattintási ár, de találkozhatunk 83 dolláros árral is. 

Az online hirdetésre fordított kiadások 2,6%-kos átlagos növekedést tudhatnak magukénak Európában, így elmondhatjuk, hogy ez a szektor fejlődik legdinamikusabban az összes média-csatorna közül, míg pl. az újságok leáldozóban vannak. Ha a 25 európai országot megnézzük kiderül, hogy Európa az internetes marketing programokra összesen annyit költött 2005-ben, mint Amerika egy harmada. A kisebb internet penetráció azonban azt feltételezi, hogy előbb vagy utóbb de ugrani fog ez a szám és utolérjük Amerikát. Az európai piacoknak megvan az a páratlan lehetőségük, hogy 6-18 hónappal előre lássák, mi fog történni, hisz a jóval előrébb tartó amerikai példa addigra gyűrűződik be.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo