A rádiófrekvenciás azonosításhoz fejlett információs infrastruktúra is kell

A rádiófrekvenciás termékazonosítás (RFID) és az egyéb távérzékelő technológiák kétségkívül óriási versenyelőnyt és üzleti hasznot jelenthetnek, de csak abban az esetben, ha a vállalat információs infrastruktúrájának és üzleti folyamatainak szerves részévé válnak.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Világszerte már számos gyártó érzékeli, hogy kénytelen lesz bevezetni az RFID rendszert. A Wal-Mart, a Target, az USA Védelmi Minisztériuma, a Metro Group és más vállalatok például előírták, hogy beszállítóik 2005-ig RFID jelzőcímkékkel lássák el raklapos szállítmányaikat. A vállalatok bevezethetik az RFID-t annak rövid távú, átmeneti előnyei miatt, de bevezethetik azért is, hogy tartósan kerüljenek előnyösebb helyzetbe, a begyűjtött adattömeg üzleti adatelemző rendszerben való hasznosítása révén. Ezt támasztja alá az IDC véleménye is: a szervezet szakértői szerint a vállalatoknak nem szabad csupán azért bevezetni az új technológiát, mert a legnagyobb vevőik ezt megkövetelik tőlük, hanem először meg kell érteniük az RFID-ban rejlő technológiai és hatékonyságnövelő képességeket, és ezek függvényében kell beépíteniük az új eszközt üzleti stratégiájukba.

A Meta Group piackutató cég szerint 2008-ra az iparcikkek 30%-át már RFID azonosítóval látják el, és ez az arány 2013-ra 80%-ra nőhet. Egy másik piackutató szervezet, az amerikai Yankee Group hasonlóan bízik a technológia hosszú távú sikerében: a vállalat szerint 2008-ra az RFID piac értéke elérheti 2,35 milliárd dollárt. Az IDC ez év eleji felmérése szerint az amerikai nagykereskedelmi beszerzési láncok 2008-ig 1,3 milliárd dolláros piacot jelentenek az RFID technológiának, szemben a 2003-ban regisztrált 91,5 millió dollárral. A kutató cég szerint a 2008-ig tartó fejlődés azonban egyenetlen lesz: 2005-ban először a nagy szállítók vezetik be az RFID-t, hogy megfeleljenek a vevőik elvárásainak. A középmezőny kivárja, hogy mindez milyen eredménnyel jár. 2007-re már csökkennek az árak, és elég információ áll rendelkezésre ahhoz, hogy elinduljon a második hullám. A kutatás azonban 2008 után némi visszaesést jósol: addigra a legtöbb cég bevezeti a technológiát a raktáraiban és logisztikai központjaiban, de a chipek ára még nem esik elég alacsonyra ahhoz, hogy egyéni termékazonosítóként felkerülhessen a boltok polcain minden árucikkre. A kutatás szerint az igazi fellendülés akkor várható, amikor ebbe a második szakaszba lép az RFID.

A BearingPoint, Inc., a the Software & Information Industry Association (SIIA) és az amerikai CIO magazin üzleti döntéshozók körében ez év tavaszán készített kutatása szerint ugyan a RFID technológiát még csak mérsékelten értik a döntéshozók, de ennek ellenére olyan forradalmi technológiaként kezelik, amely fontos szerepet játszhat az üzleti stratégiák kialakításában. A megkérdezettek IT szakértők 58%-a szerint a vállalatuknál kísérleti vagy teszt változatban már egy éven belül megtalálható lesz az RFID, és 51%-uk szerint pedig két éven belül alkalmazni fogják ezt a megoldást. Rövidtávon a cégek az RFID-t először valós idejű helyi rendszerekhez (56%), az ellátásilánc (55%) és készletgazdálkodás területén (55%) fogják alkalmazni. Egy évvel később az RFID már megjelenik az intelligens polcrendszereken tárolt gyógyszerek (67%) és kiskereskedelmi termékek (61%), valamint a mobil kereskedelem területén (55%). A cégvezetők elsősorban a munkaerőre fordított költségek csökkenését és a hatékonyság növekedését várják a RFID technológiától.

Sok esetben egyelőre a szabványok és a tisztán látható üzleti előnyök hiánya éppen azok a faktorok, amelyek visszatartják a cégeket az ilyen jellegű beruházásoktól. Egyes cégek azért halasztják el a vásárlókat is érintő RFID fejlesztéseket, mert iparági vagy kormányzati iránymutatásra várnak a vásárlói adatvédelem terén.

Az Oracle RFID megoldása

Az Oracle szerint az RFID bevetetésénél arra is figyelmet kell fordítani, hogy a vállalati értéklánc minden elemét érintő adatok hatalmas tömege új követelményeket támaszt az információkezelés méretrugalmasságával, megbízhatóságával és biztonságával szemben. Az Oracle nemrég bejelentett Sensor Based Services (SBS) szolgáltatásával szerves módon integrálhatók az RFID rendszer és a külső érzékelők által szolgáltatott adatok a meglevő szoftverekbe. Az Oracle SBS együttműködik az Oracle Database 10g, Oracle Application Server 10g, Oracle Enterprise Manager 10g és Oracle E-Business Suite rendszerrel: begyűjti, kezeli, elemzi és elérhetővé teszi az információs rendszerben áramló információkat, és mindezekre reagálni is tud. A szoftver egy közös munkahelyről átfogóbb képet ad a vállalat működéséről, s ezzel csökkenti a működési kockázatokat. Az SBS csoportmunka-eszköztára és az a képessége, hogy bárkit bárhol értesíteni tud a történésekről, szintén nagymértékben fokozza a felhasználó vállalat rugalmasságát.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo