A rádiófrekvenciás azonosításhoz fejlett információs infrastruktúra is kell

A rádiófrekvenciás termékazonosítás (RFID) és az egyéb távérzékelő technológiák kétségkívül óriási versenyelőnyt és üzleti hasznot jelenthetnek, de csak abban az esetben, ha a vállalat információs infrastruktúrájának és üzleti folyamatainak szerves részévé válnak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Világszerte már számos gyártó érzékeli, hogy kénytelen lesz bevezetni az RFID rendszert. A Wal-Mart, a Target, az USA Védelmi Minisztériuma, a Metro Group és más vállalatok például előírták, hogy beszállítóik 2005-ig RFID jelzőcímkékkel lássák el raklapos szállítmányaikat. A vállalatok bevezethetik az RFID-t annak rövid távú, átmeneti előnyei miatt, de bevezethetik azért is, hogy tartósan kerüljenek előnyösebb helyzetbe, a begyűjtött adattömeg üzleti adatelemző rendszerben való hasznosítása révén. Ezt támasztja alá az IDC véleménye is: a szervezet szakértői szerint a vállalatoknak nem szabad csupán azért bevezetni az új technológiát, mert a legnagyobb vevőik ezt megkövetelik tőlük, hanem először meg kell érteniük az RFID-ban rejlő technológiai és hatékonyságnövelő képességeket, és ezek függvényében kell beépíteniük az új eszközt üzleti stratégiájukba.

A Meta Group piackutató cég szerint 2008-ra az iparcikkek 30%-át már RFID azonosítóval látják el, és ez az arány 2013-ra 80%-ra nőhet. Egy másik piackutató szervezet, az amerikai Yankee Group hasonlóan bízik a technológia hosszú távú sikerében: a vállalat szerint 2008-ra az RFID piac értéke elérheti 2,35 milliárd dollárt. Az IDC ez év eleji felmérése szerint az amerikai nagykereskedelmi beszerzési láncok 2008-ig 1,3 milliárd dolláros piacot jelentenek az RFID technológiának, szemben a 2003-ban regisztrált 91,5 millió dollárral. A kutató cég szerint a 2008-ig tartó fejlődés azonban egyenetlen lesz: 2005-ban először a nagy szállítók vezetik be az RFID-t, hogy megfeleljenek a vevőik elvárásainak. A középmezőny kivárja, hogy mindez milyen eredménnyel jár. 2007-re már csökkennek az árak, és elég információ áll rendelkezésre ahhoz, hogy elinduljon a második hullám. A kutatás azonban 2008 után némi visszaesést jósol: addigra a legtöbb cég bevezeti a technológiát a raktáraiban és logisztikai központjaiban, de a chipek ára még nem esik elég alacsonyra ahhoz, hogy egyéni termékazonosítóként felkerülhessen a boltok polcain minden árucikkre. A kutatás szerint az igazi fellendülés akkor várható, amikor ebbe a második szakaszba lép az RFID.

A BearingPoint, Inc., a the Software & Information Industry Association (SIIA) és az amerikai CIO magazin üzleti döntéshozók körében ez év tavaszán készített kutatása szerint ugyan a RFID technológiát még csak mérsékelten értik a döntéshozók, de ennek ellenére olyan forradalmi technológiaként kezelik, amely fontos szerepet játszhat az üzleti stratégiák kialakításában. A megkérdezettek IT szakértők 58%-a szerint a vállalatuknál kísérleti vagy teszt változatban már egy éven belül megtalálható lesz az RFID, és 51%-uk szerint pedig két éven belül alkalmazni fogják ezt a megoldást. Rövidtávon a cégek az RFID-t először valós idejű helyi rendszerekhez (56%), az ellátásilánc (55%) és készletgazdálkodás területén (55%) fogják alkalmazni. Egy évvel később az RFID már megjelenik az intelligens polcrendszereken tárolt gyógyszerek (67%) és kiskereskedelmi termékek (61%), valamint a mobil kereskedelem területén (55%). A cégvezetők elsősorban a munkaerőre fordított költségek csökkenését és a hatékonyság növekedését várják a RFID technológiától.

Sok esetben egyelőre a szabványok és a tisztán látható üzleti előnyök hiánya éppen azok a faktorok, amelyek visszatartják a cégeket az ilyen jellegű beruházásoktól. Egyes cégek azért halasztják el a vásárlókat is érintő RFID fejlesztéseket, mert iparági vagy kormányzati iránymutatásra várnak a vásárlói adatvédelem terén.

Az Oracle RFID megoldása

Az Oracle szerint az RFID bevetetésénél arra is figyelmet kell fordítani, hogy a vállalati értéklánc minden elemét érintő adatok hatalmas tömege új követelményeket támaszt az információkezelés méretrugalmasságával, megbízhatóságával és biztonságával szemben. Az Oracle nemrég bejelentett Sensor Based Services (SBS) szolgáltatásával szerves módon integrálhatók az RFID rendszer és a külső érzékelők által szolgáltatott adatok a meglevő szoftverekbe. Az Oracle SBS együttműködik az Oracle Database 10g, Oracle Application Server 10g, Oracle Enterprise Manager 10g és Oracle E-Business Suite rendszerrel: begyűjti, kezeli, elemzi és elérhetővé teszi az információs rendszerben áramló információkat, és mindezekre reagálni is tud. A szoftver egy közös munkahelyről átfogóbb képet ad a vállalat működéséről, s ezzel csökkenti a működési kockázatokat. Az SBS csoportmunka-eszköztára és az a képessége, hogy bárkit bárhol értesíteni tud a történésekről, szintén nagymértékben fokozza a felhasználó vállalat rugalmasságát.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo