A hét magyar

A Blue Media Sp. z o.o. vezeti a Deloitte által készített leggyorsabban növekedő kelet-európai országok listáját. A közép-európai Technology Fast 50 az egyetlen olyan évente megrendezett regionális verseny, ahol a közép-európai technológiai vállalatokat öt éves árbevétel-növekedésük alapján rangsorolják. A Technology Fast 50 program első helyezettjei a következő országokból kerülnek ki: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Lettország és Lengyelország.

Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte, amely a telekommunikáció, a bankszektor illetve a pénzügy területén alkalmazza az információs technológiát. Az árbevétel több mint 7591%-kos növekedésével, amelyet a cég öt év alatt ért el, Blue Media a tavalyi tizedik helyről idén a nyertes pozícióba emelkedett.

A második helyezett a lengyel Travelplanet.pl internetes utazási iroda 7379 %-os árbevétel-növekedéssel, a harmadik pedig a cseh e-vásárlási szolgáltatásokat nyújtó Internet Mall, a.s., melynek árbevétele az öt éves időszak alatt 3945%-kal nőtt.

"A közép-európai Deloitte Technology Fast 50 vállalatai erőről, vízióról és állhatatosságról tesznek tanúbizonyságot azzal, hogy sikeresek a napjainkra jellemző, rendkívül éles technológiai versenyben" - mondta Jiri Polak, a közép-európai Deloitte technológiáért, médiáért és telekommunikációért felelős regionális vezető partnere. "A nyertes Blue Media Sp. z o.o. és a másik 49 leggyorsabban növekvő közép-európai vállalat együtt azt példázza, hogy a piac adta lehetőségeket milyen gyorsan ki lehet használni, és a lehetőségeket hogyan lehet megvalósítani az évek során" tette hozzá.

A győzteseket a 2001-2005-ös időszakra jellemző százalékos árbevétel-növekedés alapján választják ki. A Technology Fast 50 esélyeseinek a következő feltételeknek kell megfelelniük: a 2001-es évtől kezdve legalább 50.000 euró árbevétellel és közép-európai székhellyel kell rendelkezniük, illetve olyan saját technológiával, amely  jelentős mértékben hozzájárul az eredmény eléréséhez. Más vállalatok technológiájának vagy szellemi tulajdonának egyéni jellegű felhasználása kizárja a részvételt a versenyből. A leányvállalatok és divíziók sem nevezhetnek, kivéve, ha külön működnek az anyavállalattól.

A legjobb eredményt elért magyar cég a 10. helyezett budapesti székhelyű, integrált munkaerő-közvetítési szolgáltatásokat nyújtó CV-Online. A 11. helyen szintén egy magyar résztvevőt találunk, a Xapt Hungary információ-technológiai céget, melynek fő tevékenysége a Microsoft Dymanocs integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és a vállalati igényeknek megfelelő testre szabása, továbbfejlesztése. A Fast 50 listára összesen hét magyar cég került fel.

 "A "Rising Star" kategóriában olyan cégek kerülnek jelölésre, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, azonban túl rövid ideje vannak jelen a piacon ahhoz, hogy nevezhessenek a Fast 50 versenyre. A "Rising Star" vállalatok 3 - 5 éve működnek, és 2002-es árbevételük meghaladta a 30.000 eurót" mondja Polák. "Ebben a kategóriában egy cég maximum két éven keresztül lehet Rising Star." 

Az idei év Rising Star cége a 2187%-os árbevétel-növekedést felmutató magyar Alerant Information Technology Inc, amely első ízben szerepel a versenyen, és amely cég tevékenységének középpontjában az önálló szoftverfejlesztés és alkotás áll. Őt követi egy másik magyar cég, az Onlinet Ltd., illetve a cseh Invia.cz. Az Onlinet ügyfélirányító rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozik. A tavalyi harmadik helyezett magyar Dataplex, az infokommunikációs infrastruktúra kihelyezés (kolokáció) egyik jelentős szolgáltatója, idén negyedik, míg az Adverticum Zrt internetes reklámszolgáltató, a Rising Star ötödik helyét szerezte meg.

Jiri Polak véleménye szerint "a technológiai vállalatok legnagyobb kihívásai elsősorban a képzett munkaerő felkutatásában, alkalmazásában és megtartásában rejlik, másodsorban pedig abban, hogy képesek legyenek lépést tartani a technológiai fejlődés és gyors piaci változások kiélezett versenyében.  A növekedés kulcsa a jól képzett alkalmazottakban és a kivételes vagy egyedi termék(ek)ben rejlik."

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo