A hét magyar

A Blue Media Sp. z o.o. vezeti a Deloitte által készített leggyorsabban növekedő kelet-európai országok listáját. A közép-európai Technology Fast 50 az egyetlen olyan évente megrendezett regionális verseny, ahol a közép-európai technológiai vállalatokat öt éves árbevétel-növekedésük alapján rangsorolják. A Technology Fast 50 program első helyezettjei a következő országokból kerülnek ki: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Lettország és Lengyelország.

Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte, amely a telekommunikáció, a bankszektor illetve a pénzügy területén alkalmazza az információs technológiát. Az árbevétel több mint 7591%-kos növekedésével, amelyet a cég öt év alatt ért el, Blue Media a tavalyi tizedik helyről idén a nyertes pozícióba emelkedett.

A második helyezett a lengyel Travelplanet.pl internetes utazási iroda 7379 %-os árbevétel-növekedéssel, a harmadik pedig a cseh e-vásárlási szolgáltatásokat nyújtó Internet Mall, a.s., melynek árbevétele az öt éves időszak alatt 3945%-kal nőtt.

"A közép-európai Deloitte Technology Fast 50 vállalatai erőről, vízióról és állhatatosságról tesznek tanúbizonyságot azzal, hogy sikeresek a napjainkra jellemző, rendkívül éles technológiai versenyben" - mondta Jiri Polak, a közép-európai Deloitte technológiáért, médiáért és telekommunikációért felelős regionális vezető partnere. "A nyertes Blue Media Sp. z o.o. és a másik 49 leggyorsabban növekvő közép-európai vállalat együtt azt példázza, hogy a piac adta lehetőségeket milyen gyorsan ki lehet használni, és a lehetőségeket hogyan lehet megvalósítani az évek során" tette hozzá.

A győzteseket a 2001-2005-ös időszakra jellemző százalékos árbevétel-növekedés alapján választják ki. A Technology Fast 50 esélyeseinek a következő feltételeknek kell megfelelniük: a 2001-es évtől kezdve legalább 50.000 euró árbevétellel és közép-európai székhellyel kell rendelkezniük, illetve olyan saját technológiával, amely  jelentős mértékben hozzájárul az eredmény eléréséhez. Más vállalatok technológiájának vagy szellemi tulajdonának egyéni jellegű felhasználása kizárja a részvételt a versenyből. A leányvállalatok és divíziók sem nevezhetnek, kivéve, ha külön működnek az anyavállalattól.

A legjobb eredményt elért magyar cég a 10. helyezett budapesti székhelyű, integrált munkaerő-közvetítési szolgáltatásokat nyújtó CV-Online. A 11. helyen szintén egy magyar résztvevőt találunk, a Xapt Hungary információ-technológiai céget, melynek fő tevékenysége a Microsoft Dymanocs integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és a vállalati igényeknek megfelelő testre szabása, továbbfejlesztése. A Fast 50 listára összesen hét magyar cég került fel.

 "A "Rising Star" kategóriában olyan cégek kerülnek jelölésre, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, azonban túl rövid ideje vannak jelen a piacon ahhoz, hogy nevezhessenek a Fast 50 versenyre. A "Rising Star" vállalatok 3 - 5 éve működnek, és 2002-es árbevételük meghaladta a 30.000 eurót" mondja Polák. "Ebben a kategóriában egy cég maximum két éven keresztül lehet Rising Star." 

Az idei év Rising Star cége a 2187%-os árbevétel-növekedést felmutató magyar Alerant Information Technology Inc, amely első ízben szerepel a versenyen, és amely cég tevékenységének középpontjában az önálló szoftverfejlesztés és alkotás áll. Őt követi egy másik magyar cég, az Onlinet Ltd., illetve a cseh Invia.cz. Az Onlinet ügyfélirányító rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozik. A tavalyi harmadik helyezett magyar Dataplex, az infokommunikációs infrastruktúra kihelyezés (kolokáció) egyik jelentős szolgáltatója, idén negyedik, míg az Adverticum Zrt internetes reklámszolgáltató, a Rising Star ötödik helyét szerezte meg.

Jiri Polak véleménye szerint "a technológiai vállalatok legnagyobb kihívásai elsősorban a képzett munkaerő felkutatásában, alkalmazásában és megtartásában rejlik, másodsorban pedig abban, hogy képesek legyenek lépést tartani a technológiai fejlődés és gyors piaci változások kiélezett versenyében.  A növekedés kulcsa a jól képzett alkalmazottakban és a kivételes vagy egyedi termék(ek)ben rejlik."

Véleményvezér

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo