A KCI (komfort check-in) rendszerben az utasok a Deutsche Bahn internetes alkalmazásán rendelik és fizetik jegyüket, egyúttal helyet is foglalva. A vonatba szállva gombnyomással mobiljukon érvényesíteniük kell a jegyet, s így már nem kell aggódniuk, hogy a kalauz hamarosan felveri őket álmukból, jegyüket kérve. A kalauz a maga rendszerén látja, hol ül az, aki már igazolta érvényes digitális jegyét, így azokat nem zavarja.
A rendszert bevezetése előtt tesztelték és mind az utasok, mind a vasúti személyzet pozitívan fogadta az újítást.
A vasúttársaság azt célozza, hogy munkatársai így felszabaduló idejükben nagyobb gondot tudjanak fordítani az utasok kéréseinek teljesítésére, kérdéseik megválaszolására.
Nem biztos, hogy a kalauzok maradéktalanul örülnek ennek, de a DB már arról is gondoskodott, hogy az utas panaszt tehessen, ha gondja van: az ülések hátán lévő QR-kódot beszkennelve küldhetik panaszaikat, észrevételeiket a főnökségnek.
(Forrás: Die Welt)