Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a távközlési piacon az Egységes hírközlési törvény hatályba lépése óta erősödött a fogyasztók érdekvédelme, azonban továbbra is vannak problémák. A szolgáltatók például gyakran elfelejtik megemlíteni, hogy egyes díjcsomagoknál perc- vagy másodperc alapú-e a számlázás. A mobilszolgáltatások piacán a kezdetektől fogva erős a verseny, a szolgáltatók reklámháborút vívnak egymással - mondta Fischer Gábor, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület kommunikációs szakértője a VIII. Telecom liberalizáció konferencián. A magyarorszag.hu tudósításában a szakértő szerint sok a szolgáltatásokkal kapcsolatos be nem váltott ígéret, a szolgáltatók gyakran nem jelzik a díjcsomagoknál, hogy a számlázás perc- vagy másodperc alapú-e, a készülékek tudása és szolgáltatásai pedig messze meghaladják az átlagfelhasználók igényeit. A vezetékes szolgáltatóknál az ügyfelek sokszor csak a szolgáltatás megrendelése után értesülnek a pontos szerződési feltételekről.
24 óra az nem annyi
Általános kifogás, hogy a 24 órásnak meghirdetett ügyfélszolgálatokon a munkaidőn kívül üzenetrögzítők fogadják az ügyfelek panaszait, a cégek gyakran nem reagálnak az e-mailben érkező panaszokra. Az internetszolgáltatással kapcsolatos aggályok elsősorban a fogyasztót károsító betárcsázóprogramok és vírusok miatt alakultak ki.