Elveszítette elsőségét, s ezzel a szállítás jogát a svájci Stadler cég és magyar partnere, a Transelektro. A MÁV nem köthet megállapodást a motorvonattender általa első helyre sorolt konzorciummal, a 130 milliárd forintos megbízás teljesítésére feltehetően a második helyezett Bombardier társaságnak lesz módja. Bár ez még nem biztos, hiszen nem automatikus, hogy a második helyről előre lépjen a német cég. A döntőbizottság az eljárást nem minősítette szabálytalannak, csak az eredményt nem tartotta elfogadhatónak.
A Közbeszerzési Döntőbizottság azt követően kezdte el vizsgálni a motorvonat tendert, hogy a MÁV március közepén eredményt hirdetett, s győztesként a svájci-magyar konzorciumot nevezte meg. A Bombardier ugyanis nyomban kifogással élt. A németek azzal érveltek, hogy a Stadler referenciája nem volt azonos a Flirt nevű típussal, illetve az anyavállalat pénzügyi hátterét tüntette fel a gyártást, szállítást vállaló Stadler leányvállalat. Sőt, magát a MÁV-eljárást is bírálta a Bombardier, mivel menet közben úgy változtatott a kiírási feltételeken, hogy az új körülményekről a németek nem kaptak megfelelő információt. Ennek alapján az árlicit során hátrányba kerültek. A Közbeszerzési Döntőbizottság május 3-án ismertette döntését, Az tehát nyilvánvalóvá vált, hogy a Stadler egyelőre elesett a kétszer 30 motorvonat szállítási jogától, de az még nem derült ki, hogy a 120-130 milliárd forintos üzlet a vetélkedő felek közül melyiket illeti meg és mikor.x
A Ganz Transelektro Közlekedési Rt. - a Piac & Profithoz eljuttatott levele szerint - tudomásul veszi a Közbeszerzési Döntőbizottság május 2-án meghozott döntését, amely alapján megsemmisíti a MÁV Rt. elővárosi motorvonat szállítására és karbantartására kiírt közbeszerzési tenderének eredményét. A Közbeszerzési Döntőbizottság megállapítája - részletezi a Transelektro közleménye -, hogy a MÁV Rt. a pályázat lefolytatásában eljárási hibát vétett. Ezzel egyidejűleg a Közbeszerzési Döntőbizottság elutasította a Bombardier összes jogorvoslati kérelmét, amely a Stadler Bussnang AG és közvetve a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. ellen irányult.
A Stadler Bussnang AG továbbra is meg van győződve a FLIRT vonat kiváló teljesítményéről és kedvező áráról, amellyel az elővárosi forgalmat a magyar utasok kényelme érdekében magasabb színvonalra lehetne emelni. A Stadler Bussnang AG és magyar partnere a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. az új helyzet tükrében várja a MÁV Rt. lépéseit és a pályázat gyors lezárása érdekében készen áll a további megmérettetésre. A Stadler Bussnang AG egyben felszólítja a Bombardiert, hogy fejezze be a sajtóban folytatott rágalomhadjáratát amely nem csak a svájci cég jó hírnevét sérti hanem hátráltatja a vasúti közlekedés megújulását és az elővárosi közlekedésben utazók jobb kiszolgálását.