Versenyképesebbé tesz a bérelt autó?

Az utóbbi időben hazánkban is megfigyelhető az a nyugat-európai trend, miszerint a vállalatok inkább bérlik a céges autókat, mintsem megvásárolják őket.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ennek több oka is van: az egyik, hogy egyre nagyobb terheket kell a vállalatoknak elbírniuk, így például plusz költségeket jelentett az utóbbi időben az elvárt- és a különadó bevezetése, járulékok növekedése, vagy éppen a minimálbér emelkedése.

Ezek után nem meglepő, hogy a cégek az olcsóbb megoldások felé nyúlnak, melynek egyik célja, hogy a kevesebb kiadással versenyképesebbek tudjanak maradni. Az egyik ilyen költségspórolási forma, ha a céges autót nem megveszik, hanem hosszú távra bérlik - áll az autók bérbeadásával és a vállalati járművek kezelésével foglalkozó Sixt Magyarország szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében. Szerintük a tartós bérlet kifejezetten a vállalatok igényeit tükrözi, ugyanis azzal, hogy nem vásárolják meg az autókat jelentős tőke szabadul fel, ráadásul a szolgáltatás havidíja költségként is elszámolható. További előny, hogyha hirtelen gépjárműhiány lép fel, akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb bérelni egyet, mint venni.

Itthon még ritka

A cég szerint a következő években - a nyugati példákhoz hasonlóan - itthon is egyre több vállalat fordul ehhez a megoldáshoz, amit alátámaszt az is, hogy a Sixt Magyarország tavaly hozta létre tartós bérleti üzletágát és tapasztalataik szerint már most sokkal többen ismerik fel, hogy a céges flotta fenntartását inkább a szakértőkre érdemes bízni.

Egyelőre azonban még gyerekcipőben járunk, hiszen Magyarországon a céges autók nyolcvan százaléka még mindig a vállalatok saját tulajdonában van, ami ez elsősorban a hazánkban jellemző beállítottságra, így például a tulajdonlás presztízskérdésként való kezelésére vezethető vissza.

Sokan a fuvarozáshoz használnak cégautókat, nekik jó hír volt, hogy már lehet mobilon is autópálya-matricát venni, de a motorosok is örültek, amikor külön számukra létrehoztak egy autópálya-matricát.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo