Versenyképesebbé tesz a bérelt autó?

Az utóbbi időben hazánkban is megfigyelhető az a nyugat-európai trend, miszerint a vállalatok inkább bérlik a céges autókat, mintsem megvásárolják őket.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ennek több oka is van: az egyik, hogy egyre nagyobb terheket kell a vállalatoknak elbírniuk, így például plusz költségeket jelentett az utóbbi időben az elvárt- és a különadó bevezetése, járulékok növekedése, vagy éppen a minimálbér emelkedése.

Ezek után nem meglepő, hogy a cégek az olcsóbb megoldások felé nyúlnak, melynek egyik célja, hogy a kevesebb kiadással versenyképesebbek tudjanak maradni. Az egyik ilyen költségspórolási forma, ha a céges autót nem megveszik, hanem hosszú távra bérlik - áll az autók bérbeadásával és a vállalati járművek kezelésével foglalkozó Sixt Magyarország szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében. Szerintük a tartós bérlet kifejezetten a vállalatok igényeit tükrözi, ugyanis azzal, hogy nem vásárolják meg az autókat jelentős tőke szabadul fel, ráadásul a szolgáltatás havidíja költségként is elszámolható. További előny, hogyha hirtelen gépjárműhiány lép fel, akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb bérelni egyet, mint venni.

Itthon még ritka

A cég szerint a következő években - a nyugati példákhoz hasonlóan - itthon is egyre több vállalat fordul ehhez a megoldáshoz, amit alátámaszt az is, hogy a Sixt Magyarország tavaly hozta létre tartós bérleti üzletágát és tapasztalataik szerint már most sokkal többen ismerik fel, hogy a céges flotta fenntartását inkább a szakértőkre érdemes bízni.

Egyelőre azonban még gyerekcipőben járunk, hiszen Magyarországon a céges autók nyolcvan százaléka még mindig a vállalatok saját tulajdonában van, ami ez elsősorban a hazánkban jellemző beállítottságra, így például a tulajdonlás presztízskérdésként való kezelésére vezethető vissza.

Sokan a fuvarozáshoz használnak cégautókat, nekik jó hír volt, hogy már lehet mobilon is autópálya-matricát venni, de a motorosok is örültek, amikor külön számukra létrehoztak egy autópálya-matricát.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo