Ennek több oka is van: az egyik, hogy egyre nagyobb terheket kell a vállalatoknak elbírniuk, így például plusz költségeket jelentett az utóbbi időben az elvárt- és a különadó bevezetése, járulékok növekedése, vagy éppen a minimálbér emelkedése.
Ezek után nem meglepő, hogy a cégek az olcsóbb megoldások felé nyúlnak, melynek egyik célja, hogy a kevesebb kiadással versenyképesebbek tudjanak maradni. Az egyik ilyen költségspórolási forma, ha a céges autót nem megveszik, hanem hosszú távra bérlik - áll az autók bérbeadásával és a vállalati járművek kezelésével foglalkozó Sixt Magyarország szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében. Szerintük a tartós bérlet kifejezetten a vállalatok igényeit tükrözi, ugyanis azzal, hogy nem vásárolják meg az autókat jelentős tőke szabadul fel, ráadásul a szolgáltatás havidíja költségként is elszámolható. További előny, hogyha hirtelen gépjárműhiány lép fel, akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb bérelni egyet, mint venni.
Itthon még ritka
A cég szerint a következő években - a nyugati példákhoz hasonlóan - itthon is egyre több vállalat fordul ehhez a megoldáshoz, amit alátámaszt az is, hogy a Sixt Magyarország tavaly hozta létre tartós bérleti üzletágát és tapasztalataik szerint már most sokkal többen ismerik fel, hogy a céges flotta fenntartását inkább a szakértőkre érdemes bízni.
Egyelőre azonban még gyerekcipőben járunk, hiszen Magyarországon a céges autók nyolcvan százaléka még mindig a vállalatok saját tulajdonában van, ami ez elsősorban a hazánkban jellemző beállítottságra, így például a tulajdonlás presztízskérdésként való kezelésére vezethető vissza.
Sokan a fuvarozáshoz használnak cégautókat, nekik jó hír volt, hogy már lehet mobilon is autópálya-matricát venni, de a motorosok is örültek, amikor külön számukra létrehoztak egy autópálya-matricát.