Versenyben vagyunk Romániával

Az országok turisztikai kínálatai ugyanúgy versenyben állnak egymással, mint a különböző gyártók ruhái, vagy élelmiszerei a boltok polcain. A tét nagy. A következő hét évben mintegy háromszázmilliárd forint jut turisztikai fejlesztésekre az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében. Fontos, hogy jól költsük el.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly összesen 7,72 millió külföldi kereste fel Romániát, 28 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A legnagyobb növekedés az Európai Unióból érkező turistáknál volt. A 4,8 millió látogató 50 százalékos növekedést jelent. Az egyes országokat tekintve a legtöbben, 1,73 millióan Magyarországról érkeztek, a második helyen a bolgárok álltak, 818 ezerrel, a harmadikon a németek, 474 ezer látogatóval. Eddig tart a Magyar Távirati Iroda által közreadott jelentés.

Miért érdemes beszélni róla? Azért, mert az országok turisztikai kínálata ugyanúgy versenyben állnak egymással, mint a különböző gyártók ruhái, vagy élelmiszerei a boltok polcain. Nálunk 2007-ben 3,4 millió külföldi vendég járt, tízmillió vendégéjszakát "maga mögött hagyva". Ez azt jelenti, hogy egy vendég átlagosan kevesebb, mint három éjszakát töltött el Magyarországon.

Van, aki ennyit tud Budapestről (angol nyelvű)

Itthon jövőre a vizek éve lesz, amelynek keretében a Magyar Turizmus Zrt. százmillió forintot fordít a felszíni, illetve a termál és gyógyvizeket népszerűsítő idegenforgalmi kampányra. Ez a keleti szomszédunk adottságait tekintve jó választás. A Fekete-tengert még kevesen választják a nyugati turisták közül, mintahogyan az erdélyi gyógyfürdő-helyeket is, de ami késik, nem múlik. Románia uniós csatlakozásával hiba lenne azt gondolni, hogy felfedezetlen marad Kelet-Európa azon része. Bízzunk benne, hogy az MT kampánya versenyelőnyt jelent.

Amelyet a hazai turizmusra szánt, uniós pénztől is remélhetünk. A következő hét évben mintegy háromszázmilliárd forint jut turisztikai fejlesztésekre az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében. Fontos, hogy jól költsük el, mert 2013-tól már ilyen célra nem fordítható a közösség pénzéből, ellentétben Romániával és Bulgáriával.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo