A magyar kormány egy olyan infrastruktúra-orientált gazdaságpolitika mellett kötelezte el magát, amelynek révén a közlekedés korszerűsítése és fenntartása meghatározó módon járul hozzá az életminőség javításához, a környezettel összhangban álló, fenntartható fejlődéshez. Ezt Réthy Imre, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közigazgatási államtitkára jelentette ki , a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. július 8-án Sopronban tartott vasutasnapi ünnepségén. Az államtitkár kifejtette, hogy a kormány fontos szerepet szán a jövőben is a vasúti közlekedésben a GySEV-nek, mint önálló vasúttársaságnak. A személyszállításban elsősorban regionális, az áruszállításban viszont széleskörű logisztikai szolgáltatásokat is nyújtó, Európát átszelő, pán-európai feladatok ellátása hárul a vasútra. Szabó András, a GYSEV elnöke beszédében a vasútak számára a liberalizációt nevezte a legnagyobb kihívásnak. Szerinte az EU tagság a jó starégiával rendelkező társaságok számára óriási lehetőség, a hezitáló vasutaknak viszont elháríthatatlan veszély. A GYSEV lehetőségként kezeli a változásokat, erre szolgál a szövetség többek között az új tulajdonossal, a Speditions Holding Ag-val. A közös vállalatok együtt terjeszkedhetnek a balkáni országok ma még megszerezhető árufuvarozási piacán. A vállalat egyértelmű célkitűzése továbbra is az árufuvarouzásból származó bevételek növelése.
Vasút pán-európai feladatokkal
A vasútak számára a liberalizáció a legnagyobb kihívás – jelentették ki a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. július 8-án Sopronban tartotta hagyományos vasutasnapi ünnepségén.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.