Van, ahol már kezd eltűnni a home office hullám

Júliusban tovább csökkent Németországban az otthoni munkavégzésben foglalkoztatottak aránya a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének a felmérése alapján.

Az ifo gazdaságkutató intézet vizsgálatai alapján júliusban az állásban lévőknek 25,5 százalékát foglalkoztatták részben vagy teljesen otthoni munkavégzéses konstrukcióban a júniusi 28,4 százalék után. Májusban még 31,0 százalék volt az arány.

A koronavírus-járvány miatt bevezetett konstrukció kötelező hatálya június végén járt le, de a csökkenés már ezelőtt megkezdődött. Az emberek egyre inkább keresik a személyes munkahelyi kapcsolatokat - kommentálta a jelentést Jean-Victor Alipour, az ifo homeoffice foglalkoztatási szakértője. Hozzátette, hogy várakozásaik szerint a jövőben hibrid foglalkoztatási modellek alakulnak ki az otthoni munkavégzés során nyert tapasztalatok alapján.

(Fotó: Pixabay)

Júliusban a feldolgozóiparon belül az italgyártóknál és a vegyiparban csökkent a legnagyobb mértékben az otthoni foglalkoztatás aránya: 5,3 százalékra az előző havi 13,7 százalékról, illetve 18,2 százalékra 25,3 százalékról. A feldolgozóiparban összességében 18,1 százalékos a júliusi arány a júniusi 20,8 százalék után.

A feldolgozóiparon belül a gyógyszeripari ágazatban a legmagasabb az otthoni foglalkoztatás aránya, 35,8 százalékos, a ruhaiparban pedig 33,9 százalékos.

Az otthoni foglalkoztatás a szolgáltatóipari szektorban a legmagasabb, összességében 35,4 százalékos júliusban a június 38,5 százalék után. A legkevesebben a kiskereskedelemben és az építőiparban tudnak otthon dolgozni, mindkét szektorban 6,3 százalékos a júliusi arány, míg júniusban a kiskereskedelemben 7,6 százalékos, az építőiparban 8,4 százalékos volt.

A szolgáltatóiparon belül a televíziós és rádiós hírközlési ágazatban rendelték vissza a legnagyobb arányban munkahelyi munkavégzésre az alkalmazottakat: júliusban 36,9 százalékra csökkent az arány a júniusi 60,9 százalékról. Nagy csökkenés volt a kiadóvállalatoknál is, 40,3 százalékra 50,4 százalékról.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo