Változatlan fogyasztói várakozások

Márciusban is stagnált a lakosság gazdasági várakozásait reprezentáló GKI fogyasztói bizalmi index szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) által – az Európai Unió támogatásával – készített felmérés szerint az index értéke a nyári zuhanást követően augusztus óta alig változott.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A fogyasztók saját pénzügyi helyzetüket márciusban a februárinál rosszabbnak látták, s a következő 12 hónapban e tendencia folytatódását várták. Márciusban az előző havinál lényegesen magasabb ütemű áremelkedést érzékeltek, ezzel szemben a következő 12 hónapra vonatkozó inflációs várakozásaik alig emelkedtek. Ugyanakkor a munkanélküliség enyhe növekedésére számítottak. A lakosság vásárlási kedve mérséklődött az előző havihoz képest, s a következő 12 hónapra vonatkozó várakozások szintén pesszimistábbak lettek. Nem változott azok aránya, akik szerint kedvező az alkalom a megtakarításra.

Magyarország hét régiója közül háromban romlottak a fogyasztók várakozásai. A legnagyobb mértékben a Közép-Dunántúl és Közép-Magyarország lakosainak véleménye lett pesszimistább. Észak-Magyarország és a Dél-Alföld lakóinak véleménye jelentősebben, a Nyugat-Dunántúlon és az Észak-Alföldön lakóké kismértékben javult a februárihoz képest.

Véleményvezér

Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo