A cég 2002-es és 2003-as külföldi eladásai mérséklődtek, amelynek oka a vásárlói kedv és a turizmus csökkenése, valamint nagy mennyiségben jelentek meg a piacon a kelet-európai, illetve közel- és távol-keleti tömegcikkek. Mindezek hatására a korábban nyereséges cégnek komoly, előre nem látható bevételkiesést jelentettek – nyilatkozta Mahalek István.
Az ÁPV Rt., mint tulajdonos, a porcelánmanufaktúra döntéshozóival közösen áttekinti a belföldi piacban meglévő lehetőségeket, a marketing és a kereskedelem fejlesztésének szükséges lépéseit. Miközben a tulajdonos a fejlesztésekre felvett hitelek konstrukcióinak módosításáról egyeztet a hitelintézetekkel, addig a vezetés újraszervezi a cég működését, és mindent megtesz, hogy növelje belföldi eladásait, és megállítsa a külföldi piaci jelenlét zsugorodását. Határozott cél, hogy a manufaktúra az idei évet legalább nullszaldóval zárja, és már jövőre újból nyereséget termeljen.
A fentiekkel párhuzamosan egy másik, munkaerő gazdálkodási lépés is történt. A vállalat 30,5 millió forintot szerzett az illetékes munkaügyi központ és a Munkaügyi Minisztérium támogatásaiból mintegy 110 dolgozó munkahelyének megőrzésére. A támogatás minden valószínűséggel átsegíti a céget azon az időszakon, amíg a termelés felfutása újra gazdaságossá nem teszi mind a 390 dolgozó foglalkoztatását.