Újabb tizenegy egységgel bővülhet a Tesco-hálózat

Idén további 9-11 áruház megnyitását tervezi a Tesco Global Áruházak Rt. Az üzletek átlagos mérete háromezer négyzetméter körül lesz. Várhatóan az újonnan épülő üzletek mindegyik emellett benzinkutat is nyit a Tesco. A magyarországi hálózat 354,4 milliárd forintos bruttó árbevételt ért el 2003-ban. Maga a Tesco-csoport pedig 33,6 milliárd fontos bruttó árbevételt realizált.

Tavaly hét új üzletet nyitott a vállalatcsoport, míg az idén további 9-11 átadását tervezi a cég – mondta Paul Kennedy. A hálózat magyarországi vezérigazgatója hangsúlyozta: az átlagos üzletnagyság 3000 négyzetméter körül lesz majd. 2003-ban áruházaik egyébként 15 ezer embernek adott munkát a csoport. Vásárlók száma elérte a hetvenmilliót. Az idei tervek között egyébként nem szerepel, hogy Budapesten újabb áruházat nyissanak, erre legkorábban 2005. elején lát reményt Kennedy.

Az új nyitásoknak köszönhetően a forgalom 26,5 százalékkal bővült, bruttó árbevételük meghaladta a 354 milliárd forintot. Ezzel egyébként a Tesco a harmadik a TOP15 kereskedelmi vállalkozás között. A cégcsoport világszerte hasonlóképpen teljesített. A forgalom nettó 14,2, míg a nyereség 15,2 százalékkal nőtt 2003-ban. A cégcsoport összárbevétele 33,6 milliárd font volt.

Kennedy kifejtette: a cég idén is folytatni kívánja árcsökkentési stratégiáját. Tavaly egyébként további 3000 termék árát csökkentette a cég, így mostanra mintegy 9000 termék kapható kedvezőbb áron, mint tavaly. Utalva a cukorlobbi „mozgolódására” a vezérigazgató kifejtette: cél, hogy minél olcsóbban tudják kiszolgálni vevőiket. Ha ezt külföldi beszerzésből lehet megoldani, akkor az importáruk megjelenése sem zárható ki.

Jelenleg a saját márkás termékeik 80 százaléka hazai gyártású. Az uniós csatlakozástól azt várja a vezérigazgató, hogy ezek az áruk könnyebben kijuthatnak az európai Tescokba is. Arra azonban nem számít a szakember, hogy komolyabb árcsökkenés következne be május elseje után. A cég idén egyébként tovább bővíti pénzügyi szolgáltatásainak körét is. Ebben pénzügyi partnere továbbra is a CIB Bank lesz.

A tavaly novemberben tesztjelleggel bevezetett Tesco bevásárlói kártya kerete 100 ezer forint. Ebből öt hónap alatt 12 ezret bocsátott ki a cég . Az áruhitel kártya segítségével a legfeljebb 200 ezer forintos beszerzéseket finanszírozhatják a vevők, míg az áruhitel plusz hitelt a 200 ezer forintot meghaladó vásárlások esetén tehet jó szolgálatot. A CIB-bel közös további finanszírozási lehetőség a Tesco személyi kölcsön, amely szabadon felhasználható.

Az áruházak mellett további logisztikai beruházást is tervez a Tesco. A Gyálon felépítendő frissáru raktár területe kétszerese lesz majd a Herceghalmon már működő bázisénak. Ez utóbbit egyébként 2002-ben adták át. A raktárban minden frissáru (zöldség, gyümölcs, pékáru, tejtermék) megtalálható lesz. A beruházás célja a vevők és az áruházak minél hatékonyabb, és a környezetet is kímélő kiszolgálása.

Egy valamiben továbbra sem tervez előrelépést a cégcsoport. Mivel alacsonynak ítélik meg a PC-penetrációt a közeljövőben nem nyitnak on-line áruházat. Kennedy kérdésünkre úgy vélkedett, hogy erre legkorábban a PC piac 40-45 százalékos telítettsége esetében lát reményt. Ismert, hogy jelenleg minden harmadik háztartás rendelkezik számítógéppel.

Kapcsolódó cikkek:

Beszerzési társaságok viszik a prímet a kereskedelemben

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo