Újabb 80 tisztán elektromos autóval bővül Magyarország közösségi flottája

Tovább növelte a kizárólag villanyautókból álló flottáját a GreenGo: áprilistól már több mint 400 jármű várja a felhasználókat. A cégnél az elmúlt öt és fél évben a szolgáltatási terület mérete megháromszorozódott, és tavaly a nagyobb csomagok szállítására alkalmas kisteherjárművek is megjelentek a flottában.

Újabb flottabővítést hajtott végre a közösségiautó-szolgáltató GreenGo: a cégnél az eddigi 320 helyett áprilistól már több mint 400 autó bérelhető. A GreenGo alapítása óta elkötelezett a fenntarthatóság iránt, így a flottát továbbra is kizárólag elektromos autók, Volkswagen e-Up, Skoda Citigo e iV személygépjárművek, valamint áruszállításra is alkalmas Renault Kangoo Z.E. modellek alkotják.

Nincs megállás az elektromos autók térhódítása töretlen (Fotó: GreenGo)

„Azt látjuk, hogy egyre nyitottabbak az emberek a közösségi autózás iránt. A növekvő igényekre pedig igyekszünk flottabővítéssel és egyre bővülő szolgáltatásokkal válaszolni, ennek részeként a személygépjárműveink között egyre több nagyobb teljesítményű – az eddigi 100-140 km-es távolság akár kétszeresének megtételére alkalmas akkumulátorral rendelkező - modell lesz elérhető, valamint tovább bővítjük majd a szolgáltatási területet is. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az üzleti megoldások is: a kis- és nagyvállalatoknak, cég-, valamint kulcsos autóra, béren kívüli juttatásra és dolgozói kedvezményprogramra egyaránt vannak már ajánlataink” – mondta Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.

Rekordok és csúcsidők

Bár a legtöbben Budapesten belül, rövidebb távokra használják a szolgáltatást, a 24 órás napidíj bevezetése óta folyamatosan nő a hosszabb távú bérlések száma is. Ezzel kapcsolatban a GreenGo adataiból az is kiderül, hogy eddig a leghosszabb megtett út egy bérlés alatt 987 km volt, ez nagyjából annyi, mintha Budapestről Milánóig vezetne valaki.

A legtöbb bérléssel rendelkező ügyfél pedig eddig összesen több mint 2000 alkalommal használta az autómegosztót. A csúcsidőszak hétköznaponként a délután 5 és 8 óra közötti sáv, ekkor bérlik a legtöbb GreenGot, de reggel 7 és 10 óra között szintén megugrik a felhasználók száma. Az autómegosztó főként a húszas-harmincas korosztály körében kedvelt, bár jelentős a negyvenesek aránya is.

Tulajdon helyett bérlés

Ádám Boglárka szerint a nemzetközi trendek és a GreenGo tapasztalatai is azt mutatják, hogy egyre többen ismerik fel a közösségi autómegosztásban rejlő előnyöket, főként a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot. „A saját tulajdonú autó az idő 96-98 százalékában csupán áll, miközben komoly kiadásokat jelent az üzemben tartása. Az általunk végzett számításokból az derül ki, hogy nagyjából évi 7500 kilométeres használat alatt sokak számára anyagilag is jobban megéri a carsharinget választani, ráadásul az elektromos modellek használatával a környezet védelméhez is hozzájárulhatunk. A felmérések szerint egy közösségi autó akár 5-10 saját gépkocsit is ki tud váltani a forgalomban, aminek köszönhetően hosszú távon, a saját autóbirtoklás visszaszorulásával parkolóhelyek szabadulhatnak fel, csökkenhetnek a dugók, ráadásul a károsanyag-kibocsátás is mérséklődik” – tette hozzá Ádám Boglárka.

2500 tonna szén-dioxiddal kevesebb

A GreenGonál a felhasználók – a kizárólag elektromos flotta használatával - eddig több mint 2500 tonna szén-dioxidtól mentették meg a környezetet, ráadásul a cég az elektromos járművek mellett más aktivitásokkal is védi Földünket. A városi közlekedés által okozott szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése érdekében hirdette meg például 2021-ben a Gurulj a Fákért! támogató programot, amelynek keretében eddig már közel 3000 fát ültettek a 10 millió FA csapatával. A GreenGo folytatja a népszerű akciót, hogy bérlői bevonásával tegyenek közösen egy zöldebb környezetért.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo