Újabb 80 tisztán elektromos autóval bővül Magyarország közösségi flottája

Tovább növelte a kizárólag villanyautókból álló flottáját a GreenGo: áprilistól már több mint 400 jármű várja a felhasználókat. A cégnél az elmúlt öt és fél évben a szolgáltatási terület mérete megháromszorozódott, és tavaly a nagyobb csomagok szállítására alkalmas kisteherjárművek is megjelentek a flottában.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb flottabővítést hajtott végre a közösségiautó-szolgáltató GreenGo: a cégnél az eddigi 320 helyett áprilistól már több mint 400 autó bérelhető. A GreenGo alapítása óta elkötelezett a fenntarthatóság iránt, így a flottát továbbra is kizárólag elektromos autók, Volkswagen e-Up, Skoda Citigo e iV személygépjárművek, valamint áruszállításra is alkalmas Renault Kangoo Z.E. modellek alkotják.

Nincs megállás az elektromos autók térhódítása töretlen (Fotó: GreenGo)

„Azt látjuk, hogy egyre nyitottabbak az emberek a közösségi autózás iránt. A növekvő igényekre pedig igyekszünk flottabővítéssel és egyre bővülő szolgáltatásokkal válaszolni, ennek részeként a személygépjárműveink között egyre több nagyobb teljesítményű – az eddigi 100-140 km-es távolság akár kétszeresének megtételére alkalmas akkumulátorral rendelkező - modell lesz elérhető, valamint tovább bővítjük majd a szolgáltatási területet is. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az üzleti megoldások is: a kis- és nagyvállalatoknak, cég-, valamint kulcsos autóra, béren kívüli juttatásra és dolgozói kedvezményprogramra egyaránt vannak már ajánlataink” – mondta Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.

Rekordok és csúcsidők

Bár a legtöbben Budapesten belül, rövidebb távokra használják a szolgáltatást, a 24 órás napidíj bevezetése óta folyamatosan nő a hosszabb távú bérlések száma is. Ezzel kapcsolatban a GreenGo adataiból az is kiderül, hogy eddig a leghosszabb megtett út egy bérlés alatt 987 km volt, ez nagyjából annyi, mintha Budapestről Milánóig vezetne valaki.

A legtöbb bérléssel rendelkező ügyfél pedig eddig összesen több mint 2000 alkalommal használta az autómegosztót. A csúcsidőszak hétköznaponként a délután 5 és 8 óra közötti sáv, ekkor bérlik a legtöbb GreenGot, de reggel 7 és 10 óra között szintén megugrik a felhasználók száma. Az autómegosztó főként a húszas-harmincas korosztály körében kedvelt, bár jelentős a negyvenesek aránya is.

Tulajdon helyett bérlés

Ádám Boglárka szerint a nemzetközi trendek és a GreenGo tapasztalatai is azt mutatják, hogy egyre többen ismerik fel a közösségi autómegosztásban rejlő előnyöket, főként a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot. „A saját tulajdonú autó az idő 96-98 százalékában csupán áll, miközben komoly kiadásokat jelent az üzemben tartása. Az általunk végzett számításokból az derül ki, hogy nagyjából évi 7500 kilométeres használat alatt sokak számára anyagilag is jobban megéri a carsharinget választani, ráadásul az elektromos modellek használatával a környezet védelméhez is hozzájárulhatunk. A felmérések szerint egy közösségi autó akár 5-10 saját gépkocsit is ki tud váltani a forgalomban, aminek köszönhetően hosszú távon, a saját autóbirtoklás visszaszorulásával parkolóhelyek szabadulhatnak fel, csökkenhetnek a dugók, ráadásul a károsanyag-kibocsátás is mérséklődik” – tette hozzá Ádám Boglárka.

2500 tonna szén-dioxiddal kevesebb

A GreenGonál a felhasználók – a kizárólag elektromos flotta használatával - eddig több mint 2500 tonna szén-dioxidtól mentették meg a környezetet, ráadásul a cég az elektromos járművek mellett más aktivitásokkal is védi Földünket. A városi közlekedés által okozott szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése érdekében hirdette meg például 2021-ben a Gurulj a Fákért! támogató programot, amelynek keretében eddig már közel 3000 fát ültettek a 10 millió FA csapatával. A GreenGo folytatja a népszerű akciót, hogy bérlői bevonásával tegyenek közösen egy zöldebb környezetért.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo