Több modern készülék a háztartásokban

Az életszínvonal növekedését tükrözi a háztartások növekvő ellátottsága szórakoztató elektronikai készülékekkel. A DVD lejátszóval rendelkező háztartások száma megduplázódott egyetlen év alatt - többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet decemberi felmérése.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Figyelemre méltóan elterjedt a hifi torony, CD lejátszó és video kamera is az utóbbi években. Új trend, hogy egy háztartásban több színes tévékészülék, video rekorder sétáló magnó vagy más található.

A szórakoztató elektronikai készülékek kereskedelmi forgalma 2003-ban az előzetes adatok szerint 120 milliárd forint körül várható, ami 20 százalék növekedést jelent az előző évhez képest. Az emelkedést Schiller Tamás, a GfK területvezetője három fő okkal magyarázza. Egyrészt a vásárlóerő relatív növekedésével és az átlagárak csökkenésével.

Másrészt pedig a kereskedelem fejlődésével. A szakáruházak és hipermarketek láncai országszerte új üzletekkel bővültek. Minden korábbinál nagyobb felületen kínálják a gazdag választékot. Ugyanakkor az új üzletek nyitásával együtt járó akciók, árengedmények vásárlásra csábítanak olyan fogyasztókat is, akik csak későbbre terveztek beszerzéseket.

A forgalom növekedésének harmadik oka a lakásépítés fellendülése. Az új otthonok tulajdonosai gyakran új készülékekkel szerelik fel háztartásukat.

A legelterjedtebb szórakoztató elektronikai készülék a színes tévé, - a háztartások 94 százalékában található. A hat év alatt elért nyolc százalékpontos növekedéssel együtt jár a fekete-fehér készülékek eltűnésével. Amíg 1997-ben még a háztartások 22 százalékában nézték a műsorokat fekete-fehér képernyőkön, addig tavaly már csak 5 százalékában.

Ebben a szegmensben a fejlődés másik jele, hogy a háztartások 13 százalékában egynél több színes tévét használnak.

Második legelterjedtebb készülék a video lejátszó, amely immár a háztartások többségének mindennapjaihoz hozzátartozik. Sőt, a háztartások öt százalékában egynél több video rekorder található.

A hifi-toronnyal rendelkező háztartások aránya több mint másfélszeresére nőtt hat év alatt. Ezzel a pozitív trenddel párhuzamosan csökken mind a rádiós magnók, mind a csak rádióműsor fogására szolgáló készülékek aránya.

A DVD lejátszó gyors térhódításának mozgató rugóit Schiller Tamás a modern technológia iránti érdeklődésben, a sok vásárlásra ösztönző akcióban és a viszonylag alacsony árban látja.

Egyelőre luxusnak látszik a video kamera. A háztartások 6 százaléka rendelkezik vele, általában a legmagasabb jövedelmű, legmagasabb társadalmi státusz-csoportokban.

A kutatás a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével folyt le, 2003 decemberében.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo