Több illatszer, több autó

A kiskereskedelmi forgalom volumene 2006 I. negyedévében kiigazítás nélkül 5,4%-kal, naptárhatással kiigazítva 6,3%-kal emelkedett. A márciusi adatokat jelentősen befolyásolta, hogy a húsvéti vásárlások zöme az idén áprilisra, tavaly márciusra esett. A változatlan áron számított márciusi forgalom kiigazítások nélkül 3,4%-kal, - a húsvét hatását is kezelő - naptárhatással kiigazítva 6,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. Az előző hónaphoz viszonyítva márciusban 0,6%-kal bővült a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerinti kiskereskedelmi forgalom.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrisebb adatai szerint az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2006 I. negyedévében 1 billió 196 milliárd forint, ezen belül márciusban 449 milliárd forint értékű árut forgalmaztak.

Az egy évvel korábbihoz viszonyítva az I. negyedévben kiigazítás nélkül 6,5%-kal, naptárhatással kiigazítva 8,9%-kal bővült az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma. A márciusi forgalom kiigazítás nélkül 4,8%-kal haladta meg az egy évvel korábbit, a naptárhatással kiigazított növekedés 11,7%-os volt.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítési volumene az I. negyedévben kiigazítás nélkül 4,4%-kal, naptárhatással kiigazítva 4,3%-kal bővült. A márciusi eladások volumene kiigazítás nélkül 2,2%-kal, naptárhatással kiigazítva 2,3%-kal emelkedett. Dinamikusan nőtt az I. negyedévben - a kis súlyú használtcikk kiskereskedelmen kívül - az illatszerkiskereskedelem forgalma (12%-kal). Közel 6%-kal bővült a textil-, ruházati és lábbeli-, 5%-kal a csomagküldő, 4%-kal a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-, valamint 3%-kal az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma. Az előző évi szinten maradt ugyanakkor a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikk-kiskereskedelem forgalmi volumene.

Az egy hónappal korábbihoz képest márciusban - a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint - az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmának volumene 1,5%-kal emelkedett, a nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 0,2%-kal mérséklődött.

Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító jármű- és üzemanyagkiskereskedelem hazai eladási volumene megélénkült az I. negyedévben. A gépjármű- és járműalkatrész- kiskereskedelem eladási volumene 8,4%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. A gépjárműüzemanyag-kiskereskedelem forgalma 11,0%-kal nőtt. A jármű- és üzemanyagforgalommal együtt számított kiskereskedelem összességében (kiigazítás nélkül) az I. negyedévben 6,5%-kal, márciusban 5,6%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.


forrás: KSH

Az Eurostat gyorsbecslése szerint 2006 márciusában az Európai Unió 25 tagállamában átlagosan 0,7%-kal emelkedett, az eurózóna országaiban 0,2%-kal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos hónapjához képest, naptárhatással kiigazítva. Az egy hónappal korábbihoz viszonyítva a 25 tagországban 0,3%-os, az eurózóna országaiban pedig 0,8%-os mérséklődés következett be a szezonális és naptárhatással kiigazított kiskereskedelmi forgalmi adatokban.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo