Több illatszer, több autó

A kiskereskedelmi forgalom volumene 2006 I. negyedévében kiigazítás nélkül 5,4%-kal, naptárhatással kiigazítva 6,3%-kal emelkedett. A márciusi adatokat jelentősen befolyásolta, hogy a húsvéti vásárlások zöme az idén áprilisra, tavaly márciusra esett. A változatlan áron számított márciusi forgalom kiigazítások nélkül 3,4%-kal, - a húsvét hatását is kezelő - naptárhatással kiigazítva 6,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. Az előző hónaphoz viszonyítva márciusban 0,6%-kal bővült a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerinti kiskereskedelmi forgalom.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrisebb adatai szerint az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2006 I. negyedévében 1 billió 196 milliárd forint, ezen belül márciusban 449 milliárd forint értékű árut forgalmaztak.

Az egy évvel korábbihoz viszonyítva az I. negyedévben kiigazítás nélkül 6,5%-kal, naptárhatással kiigazítva 8,9%-kal bővült az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma. A márciusi forgalom kiigazítás nélkül 4,8%-kal haladta meg az egy évvel korábbit, a naptárhatással kiigazított növekedés 11,7%-os volt.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítési volumene az I. negyedévben kiigazítás nélkül 4,4%-kal, naptárhatással kiigazítva 4,3%-kal bővült. A márciusi eladások volumene kiigazítás nélkül 2,2%-kal, naptárhatással kiigazítva 2,3%-kal emelkedett. Dinamikusan nőtt az I. negyedévben - a kis súlyú használtcikk kiskereskedelmen kívül - az illatszerkiskereskedelem forgalma (12%-kal). Közel 6%-kal bővült a textil-, ruházati és lábbeli-, 5%-kal a csomagküldő, 4%-kal a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-, valamint 3%-kal az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma. Az előző évi szinten maradt ugyanakkor a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikk-kiskereskedelem forgalmi volumene.

Az egy hónappal korábbihoz képest márciusban - a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint - az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmának volumene 1,5%-kal emelkedett, a nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 0,2%-kal mérséklődött.

Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító jármű- és üzemanyagkiskereskedelem hazai eladási volumene megélénkült az I. negyedévben. A gépjármű- és járműalkatrész- kiskereskedelem eladási volumene 8,4%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. A gépjárműüzemanyag-kiskereskedelem forgalma 11,0%-kal nőtt. A jármű- és üzemanyagforgalommal együtt számított kiskereskedelem összességében (kiigazítás nélkül) az I. negyedévben 6,5%-kal, márciusban 5,6%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.


forrás: KSH

Az Eurostat gyorsbecslése szerint 2006 márciusában az Európai Unió 25 tagállamában átlagosan 0,7%-kal emelkedett, az eurózóna országaiban 0,2%-kal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos hónapjához képest, naptárhatással kiigazítva. Az egy hónappal korábbihoz viszonyítva a 25 tagországban 0,3%-os, az eurózóna országaiban pedig 0,8%-os mérséklődés következett be a szezonális és naptárhatással kiigazított kiskereskedelmi forgalmi adatokban.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo