Több mint 160 milliárdot nyaraltunk el

Utazás, kikapcsolódás, pihenés: nyáron leginkább ez a három dolog segít elviselni a hőséget és a kimerítő munkanapokat. A statisztikák szerint itthon már nemcsak ilyenkor választunk egyre többen külföldi úti célt. Csak 2016 első negyedévében a magyarok 4,2 millió alkalommal utaztak külföldre, 17%-kal többször, mint 2015 hasonló időszakában, és 164 milliárd forintot költöttek utazásra

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha utazásról van szó, nem vagyunk restek: a magyarok tavaly összesen 17 millió 276 ezer alkalommal utaztak, 63,1%-ban 1 napos, 36,9%-ban pedig többnapos utak keretében. Utóbbiak esetében 2015-ben átlagosan 6,3 napot töltöttünk utazással, és az összes utazást figyelembe véve összesen nem kevesebb mint 633 milliárd forintot fordítottunk kiruccanásainkra – derül ki a KSH adataiból.  A növekvő tendencia folytatódni látszik: 2016 első negyedévében 4 millió 169 ezer alkalommal utaztunk, amelynek kicsivel több mint a 38 százaléka volt többnapos út – közölte a Generali.

Nem árt vigyázni az utazási irodával
Nyáron sokak számára jön el a pihenés, nyaralás ideje. Ki ne szeretne minden problémáról elfeledkezni? Ám ilyenkor sem árt az óvatosság – például az utazásszervező cég kiválasztásánál.
Minél rövidebb a nyaralás, annál többet költünk

A turisztikai célú utazások legnépszerűbb célpontja 2016 első negyedében Ausztria volt (2 millió 225 ezer utazásból 650 ezer), ezt követi Szlovákia (426 ezer utazás) majd Németország (293 ezer alkalom), emellett a TOP 10-be bekerült az Egyesült Államok és Olaszország is.  Míg egy 5-30 napos utazáson átlagosan 13,6 ezer forintot költünk egy nap, egy 2-4 napos (hétvégi) látogatás már napi 15 ezer forintos költést jelent.

Bár nálunk növekvő tendenciát mutat a külföldi utazások száma, egy felmérés szerint a megkérdezett európaiaknak csak az 54%-a tervezett nyaralást 2016-ban – ez 7%-os csökkentést jelent tavalyhoz képest. A nyári utazásra szánt átlagos európai költségvetés összege viszont emelkedett: jelenleg 2247 euró (kb. 680 ezer forint).

Kép: SXC

Mi dönt az úti cél kiválasztásánál?

Nyáron az európaiak leginkább pihenésre vágynak, és arra, hogy a családjukkal, barátaikkal tölthessék az időt, emellett az új kultúrák felfedezése is sokakat hoz lázba. Legnagyobb arányban, 42%-ban az időjárást sorolják első helyre a fő befolyásoló tényezők közül, amit egy esetleges terroristatámadás kockázata (40%), az utazásra fordítandó költségek (38%), illetve a szabadidős és kulturális programlehetőségek (36%) követnek.

Nincs Wi-Fi? Oda nem is megyünk
A magyarok 65%-a rendkívül hasznos eszköznek tekinti az internetet az üdülés megtervezésében és a nyaralás során 87% csatlakozik fel a világhálóra. A Wi-Fi elérés a magyar utazók 48%-a számára fontos szempont a szálláshely kiválasztásakor, míg a lengyelek a mosógépet tartják szem előtt, a görögök pedig a városközpontban szeretnek lakni.
Nem meglepő, hogy az európaiak elsődleges nyári célpontjai a tengerparti üdülőhelyek (65%). A Földközi-tenger például a magyarok körében is kedvelt célpont ilyenkor, ahol azonban egy nagyobb eső könnyen megkeserítheti a nyaralást. Az időpont és a helyszín kiválasztásánál segítségünkre lehet az időjárás-előrejelzés, azonban tartsuk szem előtt, hogy érhetnek minket meglepetések.

„Magas beválású előrejelzés általában 4-6 napos időtávra készíthető, egy mediterrán ciklon csapadéktevékenységét illetően, vagy zivatarok kialakulásánál azonban még a következő napra is nagy bizonytalanságot rejthet az előrejelzés” – árulta el a Generalinak Molnár László meteorológus, az Országos Meteorológiai Szolgálat szolgáltatási osztályának vezetője. „A Földközi-tenger valamelyik országába készülők az ebben az időszakban jellemző száraz, napos idő ellenére akár heves záporokra, zivatarokra is számíthatnak” – tette hozzá a szakember. Ilyenkor jelenthet optimális megoldást egy tengerparti időjárás-biztosítás, amely napi 10 ezer forintot fizet az esős napok után, a csapadék szintjétől és a nyaralás hosszától függően, ráadásul most akár ingyenesen is hozzájuthatunk.

Itthon tarthatók a fiatalok – legalább nyaralni
Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója, Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo