Tavaly azok a kiadóvállalatok tudtak sikeresek lenni, amelyek nemzetközi színtéren dolgoztak – mondta Michael Ringier. A hasonló nevű kiadó elnöke elmondta: a cégcsoport bevétele tavaly meghaladta a 1 milliárd svájci frankot (168,5 milliárd forintot). Miközben a svájci részleg bevétele közel 8 százalékkal csökkent, az ázsiai stagnált, Kelet-Európa igen jól teljesített, a Ringier Europe (RE) ugyanis 35,6 százalékkal növelte bevételeit, amely így elérte a 227,3 millió svájci frankot (38,3 milliárd forintot). Azonban ez sem segített a cégcsoporton, amely összesen 2,1 százalékos bevételcsökkenésről adott számot.
A csoport nyereségessége ugyanakkor jelentősen 10 százalékkal javult 2002-hez képest. 2003-ban a nettó nyereség 43,2 millió svájci frank (7,3 milliárd forint) volt, szemben a 2002-es 39,2 millió svájci frankkal (6,6 milliárd forint). Ringier mindezt a dinamikus akvizíciók mellett és új termék bevezetések mellett egy átfogó költségmegtakarítási programmal magyarázta. Így például csak Svájcban háromszáz munkatársuktól váltak meg, valamint bezárták a winterthuri nyomdájukat. Ugyanakkor – főként a kelet-európai terjeszkedés okán A Ringier Europe alkalmazotti létszáma 300 fővel gyarapodott.
A már említett 227,1 milliós európai árbevétel két részből tevődik össze: a példányszám növeléséből, illetve a hirdetési bevételekből – tette hozzá Silvia Lepiarczyk. Az RE igazgatója rámutatott: az értékesítésből származó bevétel elérte a 114,8 millió svájci frankot tavaly, így 2002-ben „csak” 83,5 millió svájci farnak volt. Ugyanakkor a reklámbevétel alig bővült: 84,2 millió svájci frank származott hirdetésből. A fennmaradó részen egyéb bevételek osztoztak. A szinten maradó reklámbevétel Lepiarczyk azzal magyarázta, hogy erős koncentráció zajlott le a piacon. Magyarországon például 12 nagy kiadó lefedi a piac 75 százalékát. A tortából a Ringier Kiadói Kft. (RK) hét százalékkal részesedik: listaáron.
A hazai helyzetről szólva: az RK tavaly igen jó évet zárt – emelte ki Papp Béla. A kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: 2003-ban is folytatódott az a tendencia, hogy évről-évre egyre több sajtóterméket adnak el. 2003. III. negyedévében például 36 millió különböző fajta lapot értékesítettek, míg 2002. harmadik negyedévében 29 millió példányban keltek el a cég termékei. Az első negyedéves adatok szerint a trend folytatódik, hiszen január és március között 37 millió példányban keltek el a lapcsoporthoz tartozó újságok.
Mindez azt jelenti, hogy 2003-ban a 10 milliárd forintot is meghaladta az RK bevétele. Ez közel 20 százalékos javulás 2002-hez képest, amikor 8,6 milliárd volt a cég bevétele. A még mindig folyamatban lévő Gazdasági Versenyhivatali eljárás miatt az adat nem tartalmazza a Népszabadságból származó bevételt. A nemrégiben átalakított lap egyébként újabb 6,8 milliárd nettó árbevétellel gyarapította a vállalat kasszáját. A cég üzleti eredménye egyébként 329 százalékkal javult. A mérleg szerinti eredménye pedig elérte az egymilliárd forintot.
A Népszabadságról szólva Papp kifejtette: a nemrégiben történt átalakítás után stabilizálódott az újság helyzete, sőt valamelyest nőtt is az eladott példányok száma. A lap szerkezete és tartalma egyébként tovább „lazulhat”. Az ügyvezető ezt azzal magyarázta, hogy az Axel Springer által ősszel bevezetendő bulvárlap a tapasztalatok szerint nem csak a hasonló lapoknak támaszt majd konkurenciát, hanem a komoly újságoknak is. Így a Blikk mellett a Népszabadságnak is fel kell készülnie az új versenytárs érkeztére. Arra azonban nem készül az RK, hogy – a GVH esetleges negatív döntése esetében – összevonja a Magyar Hírlappal, bár ez is egy lehetőség – fogalmazott az ügyvezető. Az azonban biztos, hogy a Hírlaphoz befektetőket keresnek.
Az RK legnagyobb szabású terve a jövőre nézve nyomdai beruházása. Ennek értéke meghaladja a 4 milliárd forintot. Az elképzelések szerint Magyarország legnagyobb kapacitású nyomdája lesz, amely akár napi 800 ezer sajtótermék előállítására is képes lesz. Papp szerint október elsején már ott készülhet a Blikk, majd 2006-tól pedig már a Népszabadság is. Az új nyomdába költözéssel egyébként változtatnak a Blikk formáján, jobban közelítik a Magyar Hírlap, illetve a Népszabadság kinézetéhez, ezzel is hangsúlyozva az újság „minőségi bulvár” jellegét. Lepiarzcyk arról is szólt, hogy a nyomda ügyfélként fogja kezelni a saját lapcsaládot, így – vélhetően – piaci árakon dolgozik majd. Az RE igazgatója hozzátette: a bérnyomtatás árában sem kívánnak jelentősen eltérni a megszokott áraktól. A beruházás megtérülése 10 évre tehető.
Tízmilliárdos bevételre tett szert a magyar Ringier
A Ringier cégcsoport 2003-as bevétele meghaladta az egymilliárd svájci frankot. Miközben a vállalat összbevétele kis mértékben csökkent a Ringier Europe 35,6 százalékkal növelte bevételeit. A bővülés a cég akvizícióinak, és további terjeszkedésének tudható be. A hazai piacon a Ringier Kiadói Kft. (RK) 10 milliárd forintos árbevétellel büszkélkedhet. Az RK októberre tervezi átadni a mintegy négymilliárd forintos beruházásban elkészülő nyomdáját.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Trump akkorát odavert Putyinnak, amit még Biden sem tett meg, feloldotta Ukrajna rakétahasználatának korlátozását
Eszkalálódik az ukrajnai háború.

Burgonya kilója 30 forintért
A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.

Hatalmas szerencsétlenséghez vezetett Ukrajna hintapolitikája, amikor egyszerre akart megfelelni Oroszországnak és a Nyugatnak
Nem olcsó az orosz olaj, politikai ára van.

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét
A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.