A HUMANsoft Kft. 2005-ben először pályázta meg a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium megbízásából a Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ által kiírt, a "Távmunkahelyek létesítésének támogatására" vonatkozó pályázatot. A támogatást augusztusban elnyerte, és így 2005. október 1-től a cég bevezette a távmunka rendszert.
A HUMANsoft 2005-ben 5 munkakörben, 22 munkatársnak ajánlotta fel a távmunka lehetőségét, amelyet a HR igazgatóval történő egyeztetések után a munkatársak pozitívan fogadtak.
Magyarországon ez az arány - bár egyértelmű növekedés várható - jelenleg csupán 2% százalék. (2005-ben összesen 123 pályázó 772 távmunkahely létrehozására 388 millió forintot nyert el hazánkban.)
A távmunka rendszerének kialakítása külföldön régóta népszerű, és míg ott a rendszer miatti teljes elszigetelődésről beszélnek, a HUMANsoft figyel arra, hogy az emberek összetartozás-érzését szem előtt tartsa.
HUMANsoft-nak további 6 hónapig, azaz összesen 1 évig távmunkában kell alkalmaznia a munkatársakat.
A távmunka keretein belül a munkavállaló - részben vagy egészben - nem a vállalat telephelyén, hanem valamely alternatív munkahelyen végzi a munkáját (pl. ügyfélnél, otthon, teleházban), és munkájának eredményét elektronikus úton továbbítja a céghez. Személyes megjelenésre a munkáltató központjában csak esetenként van szükség. A távmunka rendszerének hatékony kialakítása jelentős megtakarítást eredményezhet egy vállalat életében azáltal, hogy pl. csökkennek az üzemeltetési költségek (irodabérlet, parkolás, berendezések, rezsiköltség, stb.).
A HUMANsoft támogatja az "új" munkahelyek kialakítását: a távmunkások számára megemelték a mobiltelefon és az otthoni ADSL-hez nyújtott támogatás havi költségkeretének mértékét, valamint a vagyonbiztosítás mértékét. A támogatás összegéből ezen felül dolgozónként további 50.000 forintot biztosított a cég a szükséges informatikai, jogi és ergonómiai képzésekhez.