Tarol a hazai autópiac királya

A Suzuki modelljeiből széles a választék a legalsó ársávban is, a legnagyobb kínálat viszont az 1-3 milliós autókból van a Jófogáson. Egyre többen bíznák a váltást az automatikára, a hibridek iránt viszont csökkent a kereslet. A használtautó-piac rendkívül aktív.

 

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Hibrid autók: elsősorban Toyotát veszünk

Bár a zöld rendszámtáblák elvétele miatt a hibrid gépjárművek népszerűsége csökkenést mutat, a japán Toyota továbbra is meghatározó szereplő ebben a szegmensben. A Toyota Yaris és Corolla modellek stabilan tartják kedvező árukat, emiatt sok vásárló számára elsődleges választásnak számítanak, ha hibridről van szó. A Toyota dominanciája a hazai hibrid piacon nem véletlen, hiszen a japán gyártó az egyik úttörője a hibrid technológia fejlesztésének. Ennek eredményeképp autóik árazása versenyképesebb, mint a fiatalabb modelleket kínáló versenytársaiké, így különösen vonzóak az árérzékeny magyar vásárlók számára.

Vidéken az Opel és a Volkswagen dominál

A használt autók piacán területi szempontból is érdekes tendenciák figyelhetők meg a Jófogás adatai alapján. Vidéken az Opel különösen népszerű, szinte mindenhol a három legkeresettebb márka között szerepel. Ezzel szemben a Volkswagen kimagaslóan erős Hajdú-Bihar, Pest és Szabolcs vármegyékben. Érdekes módon Nógrád vármegyében a Skoda, míg Tolnában a Mazda került a legnépszerűbb márkák közé, bár országos szinten ezek kevésbé keresettek.

A vásárlók egyre tudatosabban választanak: átlagosan a felhasználók egy látogatás alkalmával több keresést is elvégeznek, alaposan átböngészve az oldalon elérhető kínálatot, hogy megfontolt döntést hozhassanak. A keresések során elsődleges szempont a földrajzi elhelyezkedés, tehát a legtöbben a hosszabb utazást elkerülve helyben keresnek használt autót, amelyet személyesen is meg tudnak tekinteni - csak ezután következik a maximális ár meghatározása. A legtöbb hirdetést az egy és három millió forint közötti árkategóriában töltik fel a felhasználók.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo