Hibrid autók: elsősorban Toyotát veszünk
Bár a zöld rendszámtáblák elvétele miatt a hibrid gépjárművek népszerűsége csökkenést mutat, a japán Toyota továbbra is meghatározó szereplő ebben a szegmensben. A Toyota Yaris és Corolla modellek stabilan tartják kedvező árukat, emiatt sok vásárló számára elsődleges választásnak számítanak, ha hibridről van szó. A Toyota dominanciája a hazai hibrid piacon nem véletlen, hiszen a japán gyártó az egyik úttörője a hibrid technológia fejlesztésének. Ennek eredményeképp autóik árazása versenyképesebb, mint a fiatalabb modelleket kínáló versenytársaiké, így különösen vonzóak az árérzékeny magyar vásárlók számára.
Vidéken az Opel és a Volkswagen dominál
A használt autók piacán területi szempontból is érdekes tendenciák figyelhetők meg a Jófogás adatai alapján. Vidéken az Opel különösen népszerű, szinte mindenhol a három legkeresettebb márka között szerepel. Ezzel szemben a Volkswagen kimagaslóan erős Hajdú-Bihar, Pest és Szabolcs vármegyékben. Érdekes módon Nógrád vármegyében a Skoda, míg Tolnában a Mazda került a legnépszerűbb márkák közé, bár országos szinten ezek kevésbé keresettek.
A vásárlók egyre tudatosabban választanak: átlagosan a felhasználók egy látogatás alkalmával több keresést is elvégeznek, alaposan átböngészve az oldalon elérhető kínálatot, hogy megfontolt döntést hozhassanak. A keresések során elsődleges szempont a földrajzi elhelyezkedés, tehát a legtöbben a hosszabb utazást elkerülve helyben keresnek használt autót, amelyet személyesen is meg tudnak tekinteni - csak ezután következik a maximális ár meghatározása. A legtöbb hirdetést az egy és három millió forint közötti árkategóriában töltik fel a felhasználók.