„Az év első kétharmadában több mint 11 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolított a belföldi használtautó-piac annak ellenére is, hogy a statisztikák szerint a lakosság továbbra is visszafogta a fogyasztásra szánt költéseit – hangsúlyozta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Tekintettel arra, hogy a reálbérnövekedés és a fogyasztói bizalom várt javulása az év hátralévő részében jó eséllyel a forgalom további növekedését eredményezheti, immár nem az a kérdés, hogy megdől-e a 2022-ben beállított rekord, hanem az, hogy az idei forgalom mennyire fogja megközelíteni, vagy akár meghaladni a 900 ezres szintet.”
A hazai használtautó-piac forgalmát ebben az évben elsősorban az hajtja, hogy a lakosság egy része a jövedelmi helyzetének lassú rendeződése nyomán most pótolja az előző években elmaradt autóbeszerzéseit. Mivel az import autók iránt továbbra is stagnál az érdeklődés, a vásárlók zöme továbbra is a belföldi piacra koncentrál. Ezt a folyamatot segíti, hogy az átlagárak stabilizálódtak, sőt, egyes szegmensekben árcsökkenés is zajlott.
A magyarországi használtautó-piacon gazdát cserélő személyautók fele az alsó-középkategóriából, illetve a kisautók közül kerülnek ki. Az alsóközépkategória legnépszerűbb modelljei az Opel Astra (a teljes forgalom 5,35 százalék-át adja ez a modell), a Ford Focus (2,91 százalék), a Volkswagen Golf (2,67 százalék), és a Skoda Octavia (2,56 százalék). A kisautók listáját magasan a Suzuki Swift (4,02 százalék) vezeti, amelyet az Opel Corsa (2,04 százalék) és a Volkswagen Polo (1,47 százalék) követnek. A leggyakoribb tíz modell között a felsőközépkategória a Volkswagen Passattal (2,67 százalék), a BMW 3-as szériával (2,18 százalék), valamint az idén szintén az első tíz modell közé kapaszkodó Audi A4-gyel (1,44 százalék) képviselteti magát.