Szállítási teljesítmények 2003-ban

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2%-kal nagyobb árutömeget szállítottak, mint egy évvel korábban, az árutonna-kilométerben számított teljesítmény 4%-kal nőtt. A távolsági személyszállítás utasszáma 2%-kal mérséklődött, utaskilométer-teljesítménye kismértékben emelkedett. Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma 5 millió fő volt, 12%-kal nagyobb, mint az előző évben. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 15%-kal bővült, az ország személygépkocsi-parkja megközelítette a 2,8 milliót.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2003 végén a szállítási, valamint szállítást kiegészítő tevékenységgel 28 ezer egyéni vállalkozás foglalkozott, 5%-kal kevesebb, mint előző év utolsó napján. A társas vállalkozások száma megközelítette a 13 ezret, mely 4%-kal több, mint a bázisév utolsó napján.

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2003-ban 199 millió tonna árut szállítottak.Közúton és a csővezetékes szállításban 3–3%-os volt a növekedés, vasúton 1%-os a csökkenés.A szállítási teljesítmény 27 milliárd árutonna-kilométer volt. A mindössze 4%-os súllyal bíró vízi szállítás kivételével nőttek az egyes szállítási módozatok teljesítményei,vasúton 3, közúton 4, csővezetékes szállításban 5%-kal. 2003-ban az árutonna-kilométerben mért részesedésük nem változott számottevően: a közúti áruszállítás részaránya 47, a vasúté 30%.

Belföldön sem a szállított árutömeg, sem a teljesítmény árutonna-kilométerben mért értéke nem módosult jelentős mértékben. A nemzetközi áruszállításban a szállított áruk mennyisége és az árutonna-kilométer-teljesítmény mértéke egyaránt 5%-kal nőtt.

A közúti fuvarozásban – a szállítás árutonna-kilométerben kifejezett értékének 31%-át teljesítő ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve – a szállított áruk tömege 1%-kal visszaesett, az árutonna-kilométerben kifejezett teljesítmény viszont 6%-kal bővült.

A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma a bázisidőszakhoz viszonyítva 2%-kal csökkent, az utaskilométer-teljesítmény értéke kismértékben nőtt.

Budapest-Ferihegy repülőtérre összesen 88,5 ezer járat érkezett, illetve indult, mely 13,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A repülőtér utasforgalma 2003-ban 5 millió fő volt (ebből 2,8 millió MALÉV-utas), 12%-kal több, mint a bázisidőszakban. Az összes kereskedelmi utasforgalom döntő részben Európán belül bonyolódott. A menetrend szerinti járatok által érintett légikikötők sorrendjében 2003. I–III. negyedévéhez képest változás nem történt, a legkedveltebb desztinációk: Frankfurt, London/Heathrow, Párizs/Charles-de-Gaulle, Amszterdam, München. A charterjáratok légikikötőit illetően a legforgalmasabb viszonylat Monastir, Tel-Aviv, Aqaba, Hurghada, Antalya, Korfu és Tenerife Sur volt.

A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma és utaskilométer-teljesítménye a bázisidőszak szintjén alakult.

2003. december 31-én a közútigépjármű-állomány meghaladta a 3,3 millió darabot, ebből a személygépkocsik száma közel 2,8 millió. A személygépkocsik átlagéletkora (11,4 év) kismértékben csökkent. A leggyakrabban előforduló gyártmány továbbra is az Opel, a Lada és a Suzuki. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 275 ezer db volt, 15%-kal több, mint 2003-ban.

Kapcsolódó, letölthető táblázat (Word formátum)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo