Kölcsönt nyújtott a Magyar Köztársaságnak az Európai Beruházási Bank (EIB) a sülysápi és tápiószecsői vasútvonal felújítására. A 60 millió euróval segített korszerűsítés a Budapest–Újszász–Szolnok vonalon teremt jobb feltételeket az utazáshoz. Ezen a szakaszon elővárosi és távolsági utasforgalmat, továbbá belföldi és nemzetközi teherforgalmat egyaránt kiszolgálnak. A projekt keretében napjainkig átépült 58 km vágány. Megvalósult a Rákos-Maglód-Sülysáp közötti felépítmények rehabilitációja, az Újszász-Szolnok vonalszakasz és az újszászi állomás-felújítás, legutóbb pedig befejeződtek a Sülysáp állomás és Sülysáp-Tápiószecső állomásköz rehabilitációs munkái.
A fejlesztések ütemezésével a MÁV Rt. igyekszik megfelelni az Európai Unió elvárásainak.. A vasúttársaságnak annak ellenére kell versenyképessé válnia az unió piacán, hogy forrásai évről-évre szűkülnek. Számára a nemzetközi trendhez hasonlóan az elővárosi és a minőségi távolsági közlekedés fejlesztése jelentheti a kitörési lehetőségeket, valamint a minőségi színvonal növekedésével versenyképes szolgáltatást kell biztosítania. A felzárkózás folyamatát szemlélteti többek között a közelmúltban átadott üllői és vecsési vasútállomás felújítási munkák, valamint a mostani Sülysáp-Tápiószecső vonalszakasz átadása.
Sülysáp - felújítva
Vágányokat, állomásokat újított fel a MÁV a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon, legutóbb Sülysápon folytak a korszerűsítési munkálatok. A beruházáshoz 60 millió euró kölcsönt nyújtott az EIB.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.