Stagnál a lakosság megtakarítási hajlandósága

Magyarországon stagnál a befektetési hajlandóság. A magyar lakosság egyharmada rendelkezik pénzügyi befektetéssel 2004 tavaszán, ahogyan 2002-ben is - jelentette be Kozák Ákos, a GfK Piackutató Intézet igazgatója kedden tartott sajtótájékoztatóján.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A befektetők arányának csehországi növekedése és lengyelországi csökkenése következtében a három közép-európai országban a lakosság pénzügyi befektetéssel rendelkező része az átlagos 39-ről 33 százalékra esett vissza. Többek között ez derül ki az „Európai Befektetési Barométer” című, tizenhat országban végzett felmérésből, amit ma mutattak be egy sajtótájékoztatón.

A leggyakrabban használt befektetési formák Magyarországon a rövid távú bankbetét, életbiztosítás és nyugdíj alap. A sorrend hasonló a legtöbb vizsgált országban.

Ugyanakkor az átlagos jövedelmű háztartásban élők tartanak leginkább attól, hogy a következő tizenkét hónap során kevesebbet tudnak megtakarítani, mint az előző tizenkét hónapban.

Életkor szerint Magyarországon a 30. életév a választóvonal; az idősebbek nagyobb arányban rendelkeznek pénzügyi befektetésekkel mint a 30 évesnél fiatalabbak.

A magyar felnőtt lakosság körében a nemek között alig érzékelhető különbség a befektetési hajlandóságban.

Magyarországon a fél évvel korábbihoz képest a befektetők 5 százaléka életbiztosítással, 4 százaléka pedig rövid távú bankbetéttel növelte befektetéseit.

Érzékelhető negatív trend csak a bankbetéteknél tapasztalható, mivel a válaszadók 3 százaléka csökkentette bankbetétjét, állapította meg Kozák Ákos.

A vásárlóerő várható növekedése következtében inkább a fogyasztás mint a megtakarítások emelkedése jelezhető előre. Amíg ugyanis két éve még a lakosság 18 százaléka számolt csökkenő megtakarítási lehetőséggel, addig idén tavasszal 39 százalék. Változatlan összeget a válaszadók 55, a korábbiaknál többet pedig 6 százaléka tervez félretenni Magyarországon.

A válaszadóknak feltették a következő kérdést: „Tegyük fel, hogy Ön személyesen ma 7 millió forintot fektethetne be. Hogyan osztaná fel a pénzt az egyes befektetési lehetőségek között?” Első helyen legtöbben (17 százalék) a bankbetétet említették. Utána az egyéb befektetések következnek 10, a kötvény 7, részvény és életbiztosítás 5-5 százalékkal.

Az Európai Befektetési Barométert 2002 tavasza óta félévenként készíti el a GfK brüsszeli székhelyű AdHocWorldwide leányvállalata, együttműködve a Wall Street Journal című amerikai gazdasági napilappal. A 2004. tavaszi megkérdezéseket március vége és május eleje között bonyolították le.

A hazai felmérést a GfK Piackutató Intézet, Magyarország vezető piackutató vállalata végezte, a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo