Stagnál a biotermékek híveinek tábora

A biotermék a felnőttek egynegyede számára fontos élelmiszer vásárlásánál. Ennél többen tartják lényegesnek sorrendben az alacsony zsír-, szénhidrát- és kalória-tartalmat. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet “Étkezési szokások 1989-2003” című, idén márciusban végzett kutatása.

A legutóbbi négy évben nem változott számottevően azok aránya, akik különösen ügyelnek a fenti szempontokra egy élelmiszerboltban.


A különböző adalékanyagok viszont már többeket zavarnak. Tartósító szer nélküli élelmiszert keres a válaszadók nagyobbik fele, és még többeknek számít, hogy ne legyen mesterséges ízesítőanyag vagy színezék az ételben-italban.

Az étkezési szokásokat a GfK 1989 óta, kétévenként méri fel, a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.

A mesterséges színezéket, ízesítőanyagokat továbbá tartósító szereket a nők közel kétharmada igyekszik elkerülni, a férfiaknak csak fele. Az iskolai végzettség növekedésével egyre nagyobb arányt képviselnek, akik számára fontos, hogy színezék nélküli élelmiszert vegyenek. Kiemelkedik az egészséges étkezésre törekvők aránya mindkét a szempontnál.

Még nagyobb eltérések mutatkoznak a nemek között az alacsony zsírtartalom megítélésénél. Hiszen amíg a nők 49, addig a férfiaknak csak 28 százaléka tartja lényegesnek ezt a szempontot. Természetesen az egészséges táplálkozásra törekvők magas aránya itt is szembe tűnik. Érdekes módon legkevésbé fontos a zsírtartalom a rendszertelenül étkezők, főzni nem tudók és főétkezésüknek a vacsorát tekintők körében.

Az alacsony szénhidrát-tartalom a fiatalabb korosztályokban kevésbé, az idősebbekben inkább fontos. A nők itt is megelőzik a férfiakat. Aki szeret főzni, jobban odafigyel, mint aki nem szeret, és nagyon lemaradnak a főzni nem tudók.

Az alacsony kalóriatartalom kevésbé fontos a férfiaknak, budapestieknek, rendszertelenül étkezőknek és főzni nem tudóknak.

A biotermék is inkább a nők műfaja, a diplomásoké, vidéki nagyvárosban élőké, főétkezést este fogyasztóké és rendszertelenül étkezőké.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo