Stagnál a biotermékek híveinek tábora

A biotermék a felnőttek egynegyede számára fontos élelmiszer vásárlásánál. Ennél többen tartják lényegesnek sorrendben az alacsony zsír-, szénhidrát- és kalória-tartalmat. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet “Étkezési szokások 1989-2003” című, idén márciusban végzett kutatása.

A legutóbbi négy évben nem változott számottevően azok aránya, akik különösen ügyelnek a fenti szempontokra egy élelmiszerboltban.


A különböző adalékanyagok viszont már többeket zavarnak. Tartósító szer nélküli élelmiszert keres a válaszadók nagyobbik fele, és még többeknek számít, hogy ne legyen mesterséges ízesítőanyag vagy színezék az ételben-italban.

Az étkezési szokásokat a GfK 1989 óta, kétévenként méri fel, a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.

A mesterséges színezéket, ízesítőanyagokat továbbá tartósító szereket a nők közel kétharmada igyekszik elkerülni, a férfiaknak csak fele. Az iskolai végzettség növekedésével egyre nagyobb arányt képviselnek, akik számára fontos, hogy színezék nélküli élelmiszert vegyenek. Kiemelkedik az egészséges étkezésre törekvők aránya mindkét a szempontnál.

Még nagyobb eltérések mutatkoznak a nemek között az alacsony zsírtartalom megítélésénél. Hiszen amíg a nők 49, addig a férfiaknak csak 28 százaléka tartja lényegesnek ezt a szempontot. Természetesen az egészséges táplálkozásra törekvők magas aránya itt is szembe tűnik. Érdekes módon legkevésbé fontos a zsírtartalom a rendszertelenül étkezők, főzni nem tudók és főétkezésüknek a vacsorát tekintők körében.

Az alacsony szénhidrát-tartalom a fiatalabb korosztályokban kevésbé, az idősebbekben inkább fontos. A nők itt is megelőzik a férfiakat. Aki szeret főzni, jobban odafigyel, mint aki nem szeret, és nagyon lemaradnak a főzni nem tudók.

Az alacsony kalóriatartalom kevésbé fontos a férfiaknak, budapestieknek, rendszertelenül étkezőknek és főzni nem tudóknak.

A biotermék is inkább a nők műfaja, a diplomásoké, vidéki nagyvárosban élőké, főétkezést este fogyasztóké és rendszertelenül étkezőké.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo