Stagnál a biotermékek híveinek tábora

A biotermék a felnőttek egynegyede számára fontos élelmiszer vásárlásánál. Ennél többen tartják lényegesnek sorrendben az alacsony zsír-, szénhidrát- és kalória-tartalmat. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet “Étkezési szokások 1989-2003” című, idén márciusban végzett kutatása.

A legutóbbi négy évben nem változott számottevően azok aránya, akik különösen ügyelnek a fenti szempontokra egy élelmiszerboltban.


A különböző adalékanyagok viszont már többeket zavarnak. Tartósító szer nélküli élelmiszert keres a válaszadók nagyobbik fele, és még többeknek számít, hogy ne legyen mesterséges ízesítőanyag vagy színezék az ételben-italban.

Az étkezési szokásokat a GfK 1989 óta, kétévenként méri fel, a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.

A mesterséges színezéket, ízesítőanyagokat továbbá tartósító szereket a nők közel kétharmada igyekszik elkerülni, a férfiaknak csak fele. Az iskolai végzettség növekedésével egyre nagyobb arányt képviselnek, akik számára fontos, hogy színezék nélküli élelmiszert vegyenek. Kiemelkedik az egészséges étkezésre törekvők aránya mindkét a szempontnál.

Még nagyobb eltérések mutatkoznak a nemek között az alacsony zsírtartalom megítélésénél. Hiszen amíg a nők 49, addig a férfiaknak csak 28 százaléka tartja lényegesnek ezt a szempontot. Természetesen az egészséges táplálkozásra törekvők magas aránya itt is szembe tűnik. Érdekes módon legkevésbé fontos a zsírtartalom a rendszertelenül étkezők, főzni nem tudók és főétkezésüknek a vacsorát tekintők körében.

Az alacsony szénhidrát-tartalom a fiatalabb korosztályokban kevésbé, az idősebbekben inkább fontos. A nők itt is megelőzik a férfiakat. Aki szeret főzni, jobban odafigyel, mint aki nem szeret, és nagyon lemaradnak a főzni nem tudók.

Az alacsony kalóriatartalom kevésbé fontos a férfiaknak, budapestieknek, rendszertelenül étkezőknek és főzni nem tudóknak.

A biotermék is inkább a nők műfaja, a diplomásoké, vidéki nagyvárosban élőké, főétkezést este fogyasztóké és rendszertelenül étkezőké.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo