Sok lakástulajdonos retteg beázástól és dugulástól

A lakásbiztosítási kampány harmadik hetében 19 százalékkal nőtt az új kötések száma az egy héttel korábbihoz képest - derül ki a Netrisk összeállításából, amely a lakásméretekhez tartozó átlagdíjakat is bemutatja. A garzonlakások esetében alig több mint 15 ezer forint az éves átlagos összeg, míg a másik végletet 150-300 négyzetméteres családi házak több mint 53 ezer forintos díja jelenti. A márciusi kampányban Budapesten belül a XIV., a XIII. és a XI. kerület a “legaktívabb”, a vidéki nagyvárosok közül pedig Debrecen. Lakosságarányosan pedig Székesfehérváré az első hely.

„A lakások esetében kedvező esteben akár 66-67 forint is lehet az egy négyzetméterre vetített éves díj, a családi házaknál pedig ugyanez 120 forint. Az éves díjak épülettípusonkénti átlagára közötti különbség pedig a családi házakra vonatkozó nagyobb kockázattal magyarázható, ezek ugyanis például viharok esetén rizikósabbak” - tette hozzá Besnyő Márton.

A legtöbb új szerződést a KÖBE, a Genertel, a Groupama, és a K&H-nál kötötték, míg a legnagyobb növekedést a portfoliónkon belül a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali, és a K&H érte el a Netrisknél.

Itt kötöttek a legtöbben

A kampány eddigi eredményeiről Besnyő Márton azt is elmondta, hogy a fővároson belül a XIV., XIII., XI. kerületi ingatlanokra kötötték a legtöbb lakásbiztosítást, a Budapesten kívüli piacon pedig Debrecen az első. Lakosságarányosan pedig Székesfehérvár áll az élen a Netrisk adatai szerint.

Besnyő Márton beszélt arról is, hogy az alapbiztosítások mellé sokan kötnek különböző kiegészítő szolgáltatásokat. Ezek közül a legnépszerűbbek az ablak- és tetőbeázásra, elfolyt víz költségének megtérítésére, duguláselhárításra, klímaberendezésekre és a besurranó tolvajok okozta károkra szólnak. Hozzátette:

„Egyelőre korai mérleget vonni a lakásbiztosítási kampányról, azt csak majd csak a zárás utáni összesített adatok alapján lehet megtenni. A Netrisk adataiból azonban az látszik, hogy sokan kapcsoltak és kötöttek új biztosítást. Így a kampány biztosan hozzájárult ahhoz, hogy az ingatlanok újjáépítési értéke alapján korábban látható alulbiztosítottsági arány javuljon.”

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo