Romlott a kkv-k beruházási kedve

Enyhén magasabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel tervez a hazai kkv-szektor az év elejéhez képest, de továbbra is messze az infláció alatt vannak a várakozások: átlagosan 8,6 százalékos bevétel-, és 4,4 százalékos profit reálérték növekedést valószínűsítenek a következő egy évben. A K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményeiből az is kiderül, hogy a nem túl biztató pénzügyi várakozások a beruházási szándékot is visszafogják. Jelenleg 10-ből 6 cég tervez fejlesztést a következő egy évben, ami főként informatikai beruházásokat jelent. 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A profitot tekintve is hasonlóan gondolkodnak a vállalkozások: legnagyobb mértékű növekedéssel a kivállalkozások számolnak, az előző negyedévi 3,8 százalék helyett 6,1 százalékkal. A mikrovállalkozásoknál 2,8 százalékról 3,7 százalékra erősödött, a középvállalkozásoknál 4,4 százalékról 0,9 százalékra zuhant a várt eredménynövekedés mértéke.

romlik a beruházási kedv, csak a céges flotta korszerűsítése emelkedik

A beruházási hajlandóságban tovább folytatódott a 2022 év eleje óta tartó csökkenő trend. „Jelenleg a cégek 58 százaléka tervez valamilyen fejlesztést a következő egy évben, ami az elmúlt 5 év második legalacsonyabb értéke, de a 2015-ben elért mélypontnál (34 százalék) jóval kedvezőbb arány. A top 3 beruházási cél azonban továbbra is tartja magát. Elsősorban informatikai beruházások várhatók a következő egy évben (29 százalék), ezt követően pedig gépek, berendezések beszerzésére készülnek a cégek, habár kismértékben, 26 százalékról 22 százalékra mérséklődött ez a szándék. A harmadik helyen álló céges autók korszerűsítése vagy cseréje viszont kissé erősödött. Az előző negyedévi 16 százalék helyett már a cégek 19 százaléka készül rá” – részletezte az eredményeket a szakértő.     

a K&H kkv bizalmi indexről

A K&H Magyarországon elsőként kezdte el vizsgálni a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index összeállítása jelenleg 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével történik. A kutatásban a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló 10 gazdasági tényezőt és azok várt változásait vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok. A K&H kkv bizalmi index a 10 részindex súlyozott átlaga, annak megfelelően, hogy az egyes tényezőket mennyire fontosnak ítélik a vállalkozások. A legutóbbi mérés, melyet az Impetus Research készített, 2023. május 15. és június 9. között történt. Készült a K&H Egészséges Társadalomért Alapítvány megrendelésére.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo