Rekordösszegű bicikliút-fejlesztés a fővárosban

Több mint ötven projekt, 20 kilométernyi új kerékpárút – ambíciózus célokat tűzött ki magának az osztrák főváros idénre. Az osztrák állam pedig eddig soha nem látott mértékben, 28 millió euróval támogatja a megvalósításukat. Lesz bringaút a belvárostól Alsó-Ausztriáig az ingázóknak, kétirányú kerékpárút Donaustadtban és sok-sok zöld a bicikliutak mentén.

„Tavaly Ausztriában kétszer annyi kerékpárt adtak el, mint gépkocsit. Ehhez azonban megfelelő kerékpáros infrastruktúra is szükséges, amelynek kiépítésében Bécs élen jár” – mondta Leonore Gewessler osztrák klímavédelmi miniszter annak kapcsán, hogy az osztrák állam idén rekordösszeggel, 28 millió euróval támogatja Bécs biciklis fejlesztési projektjeit. A tavalyi 7 millió eurós támogatáshoz és 25 százalékos költségátvállaláshoz képest ez óriási ugrást jelent.

Egyre többen bicikliznek Bécsben (Fotó: Mobilitätsagentur Wien / Fürthner)
Egyre többen bicikliznek Bécsben (Fotó: Mobilitätsagentur Wien / Fürthner)

Az Osztrák Klímavédelmi Minisztérium „Aktív mobilitás és mobilitásmenedzsment” címen futó, a klímabarát mobilitást ösztönző támogatási programjára 2024 februárjáig pályázhatnak az osztrák önkormányzatok, vállalatok, valamint turisztikai szolgáltatók és oktatási intézmények. A 67 millió eurós keretösszegből többek között regionális kerékpárút-hálózatok kiépítését, fedett biciklitárolók létesítését és a gyalogos infrastruktúra fejlesztését támogatják. Az osztrák főváros erre a pályázatra nevezte be több mint 50 kerékpáros fejlesztési projektjét, amelyek összesen 57 millió eurós beruházást és 20 kilométernyi új kerékpárutat jelentenek. A pályázatnak köszönhetően az osztrák állam a beruházási költségek mintegy 50 százalékát vállalja át.

Az elkövetkező két évben megvalósuló fejlesztések csaknem kétharmada új infrastruktúrát jelent. A Déli Kerékpáros Sztráda, amely a bécsi belvárostól a városhatárig vezet, az Alsó-Ausztriából a fővárosba ingázó biciklisek számára jelent majd minőségi ugrást. Szintén a támogatott projektek között van például az Argentinierstraße kerékpáros úttá alakítása vagy a kétirányú kerékpárút a Donaustadtstraßén. Az infrastruktúrafejlesztés mellett a kapcsolódó beruházásokkal és programokkal – közvilágítás, biciklitárolók létesítése, teherkerékpárok beszerzésének ösztönzése, kerékpáros tanfolyam felnőtteknek és gyerekeknek – is lehetett pályázni.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo