Nő a ruházati cikkek piaca

Jelentősen növekszik a ruházati cikkek piaca. A háztartások ugyanis ruházati cikket 317 milliárd forint értékben vásároltak tavaly, az előző évihez képest 21 százalékkal többért. Többek között ezt jelentette be Fogarassy Gabriella, a GfK Piackutató Intézet területvezetője a cég „Növekvő életszínvonal – fejlődő ruházati piac?” című konferenciáján.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fellendülés motorja a felsőruházat, amelynek forgalma az átlagot meghaladó mértékben bővült, és meghaladta a 173 milliárd forintot.

A hazai háztartások 84 százaléka vásárolt legalább egyszer ruházati cikket tavaly. Egy háztartás 99 000 forintnál valamivel többet költött öltözködésre. Átlagosan kéthetenként vettek felső- vagy alsóruházatot, cipőt, bébiholmit, munka- vagy sportruhát, esetleg kiegészítőt. Az egy vásárlásra jutó kiadás 3 900 forint.

Harmadszor mérte fel a ruházati piacot tavaly a GfK. A legújabb adatok szerint a bolttípusok között a ruházati szaküzlet tartja vezető pozícióját, hiszen a forgalom közel egyharmada jut rá. Az utcai árus és piac szegmens szerepe egyelőre stabilnak látszik, mivel a forgalom egynegyede ott bonyolódik le. Növelte részesedését a bolttípusok közül a hipermarket és az áruház. Előbbi a két évvel korábbi 5-ről 7, utóbbi pedig 6-ról 8 százalékra, ami azt jelzi, hogy ez a hagyományos bolttípus a kereskedelem új körülményei között is magára talál. Említést érdemel a fehérnemű szaküzlet pozitív trendet mutató 2 százalékos részesedése is.

Csökkenést kis mértékben a cipőboltnál mutatnak az adatok, a C+C üzletnél és a sportboltnál.

Az adatokat a GfK FashionScope című tanulmányában teszi közzé. Az adatokat az összesen 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartásban vezetett bevásárlási naplók feldolgozása révén nyerik.

A ruházati cikkek vásárlásának okait a GfK idén tavasszal külön kutatás keretében vizsgálta. A magyar nők 50, a férfiak 36 százalékát érdekli a divat, állapították meg a felnőtt lakosságot több szempontokból reprezentáló 1000 felnőtt személyes megkérdezésével.

A 30 évesnél fiatalabbak számára azonban kiemelkedően fontos a divat, mutatott rá Horváth Anna, a GfK cégvezetője a konferencián. Azon kívül mind a válaszadók iskolai végzettségének, mind jövedelmének emelkedésével magasabb a divat változásait figyelemmel kísérők aránya.

A vásárlások ösztönzése érdekében vagy tanítani lehetne a divatra azokat, akik nem érdeklődnek iránta, vagy pedig célszerű lenne olyan kínálatot nyújtani nekik, amely nem első sorban épít a divatra.

Magyarországon a vásárlók legnagyobb részét az árleszállítás ösztönzi ruházati termékek vásárlására, összegezte Horváth Anna a kutatás eredményét. Második helyen a barátok, ismerősök véleménye áll. Utána a kirakat, a választék áttekintése, majd vonzó kihelyezése következik.

A ruházati cikkek forgalma 2000-ben 221 milliárd forint, rá egy évre 264, majd tavaly 317 milliárd forint.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo