Mind célirányosabban használják bankkártyáikat és az elektronikus csatornákat a lakossági ügyfelek: a CIB Bank adatai szerint csupán 40 százalékuk vesz fel havonta legalább egyszer készpénzt a számlájáról. Érdekesség, hogy a törvényben meghatározott havi két ingyenes készpénzfelvételt ennél jóval többen igényelték a banknál.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a magyarországi kártyabirtokosok átlagosan 5,9 alkalommal fizetnek egy hónapban bankkártyával, és egy fizetés alkalmával jellemzően átlagosan 7 376 forintot költenek, míg az érintéssel történő fizetést lehetővé tevő kártyákkal az átlagos tranzakciós érték ennél alacsonyabb, 5 551 forint, melynek vélhetően az az oka, hogy a kis összegű, eddig jellemzően készpénzzel történő fizetéseket felváltotta az ezt a fizetési módot lehetővé tevő plasztikok használata.
A legtöbbet élelmiszervásárláskor használják az ügyfelek a kártyát, utána következnek az éttermek, a gyógyszertárak, az áruházak, a benzinkutak, a ruhaboltok, de sokan fizetnek kártyával a közműszolgáltatóknál, a taxikban, illetve tömegközlekedéssel kapcsolatban, az elektronikai áruházakban, a telekommunikációs szolgáltatóknál, valamint a sporttal, szabadidős tevékenységgel kapcsolatos üzletekben és a játékboltokban is.
Érdekesség, hogy a legkisebb összeg, amit kártyával fizettek, 0,01 forint volt, míg a legnagyobb közel 20 millió.
A bank adatai szerint a folyószámlával rendelkező ügyfelek havonta átlagosan egynél több átutalást indítanak, csoportos beszedési megbízást pedig a számlatulajdonosok közel fele állított be.
Figyelemreméltó, hogy az összes lakossági átutalási tranzakció 98 százaléka már online csatornán történik, ennek több mint a harmada mobilalkalmazáson keresztül. A 2016-ban elindított mobilapplikáció népszerűsége töretlen: az internetbankkal rendelkező lakossági ügyfelek közel fele rendelkezik vele, és ez a szám hónapról hónapra emelkedik.