Népszerű az ingyenes készpénzfelvétel

A lakossági ügyfelek kevesebb, mint a fele vesz fel havonta készpénzt a számlájáról, míg az elektronikus csatornák és a bankkártyás fizetések népszerűsége folyamatosan nő. Az átutalási tranzakciók döntő részben online bonyolódnak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mind célirányosabban használják bankkártyáikat és az elektronikus csatornákat a lakossági ügyfelek: a CIB Bank adatai szerint csupán 40 százalékuk vesz fel havonta legalább egyszer készpénzt a számlájáról. Érdekesség, hogy a törvényben meghatározott havi két ingyenes készpénzfelvételt ennél jóval többen igényelték a banknál.

Fotó: SXC

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a magyarországi kártyabirtokosok átlagosan 5,9 alkalommal fizetnek egy hónapban bankkártyával, és egy fizetés alkalmával jellemzően átlagosan 7 376 forintot költenek, míg az érintéssel történő fizetést lehetővé tevő kártyákkal az átlagos tranzakciós érték ennél alacsonyabb, 5 551 forint, melynek vélhetően az az oka, hogy a kis összegű, eddig jellemzően készpénzzel történő fizetéseket felváltotta az ezt a fizetési módot lehetővé tevő plasztikok használata.

A legtöbbet élelmiszervásárláskor használják az ügyfelek a kártyát, utána következnek az éttermek, a gyógyszertárak, az áruházak, a benzinkutak, a ruhaboltok, de sokan fizetnek kártyával a közműszolgáltatóknál, a taxikban, illetve tömegközlekedéssel kapcsolatban, az elektronikai áruházakban, a telekommunikációs szolgáltatóknál, valamint a sporttal, szabadidős tevékenységgel kapcsolatos üzletekben és a játékboltokban is.

Érdekesség, hogy a legkisebb összeg, amit kártyával fizettek, 0,01 forint volt, míg a legnagyobb közel 20 millió.
A hitelkártya nem mindig éri meg, érdemes odafigyelni
Érdemes a bankkártyákat minél többször használni készpénz helyett, mivel hozzájárulhatnak a jelentős költséget jelentő készpénzforgalom visszaszorításában. A jelenlegi trendek ebből a szempontból kedvezőek, és a bankkártyás forgalom várhatóan tovább emelkedik az érintéses kártyák számának növekedése és az okostelefonos, virtuális kártyákkal történő fizetések térnyerése miatt - a BankRáció.hu szakértője szerint.
Azok közül, akik vesznek fel készpénzt, 50 százalék havonta egyszer, 50 százalék pedig kétszer vagy annál többször teszi ezt meg. Hitelkártyáját a túlnyomó többség csak vásárláshoz veszi elő, ami arra utal, hogy jól ismerik a konstrukció sajátosságait: ezen plasztikok esetében a készpénzfelvételnek külön díja van, és a tranzakció napjától kezdve havi kamatot számít fel rá a bank, míg a betéti kártyákkal történő fizetés díjmentes itthon és külföldön is.

A bank adatai szerint a folyószámlával rendelkező ügyfelek havonta átlagosan egynél több átutalást indítanak, csoportos beszedési megbízást pedig a számlatulajdonosok közel fele állított be.

Figyelemreméltó, hogy az összes lakossági átutalási tranzakció 98 százaléka már online csatornán történik, ennek több mint a harmada mobilalkalmazáson keresztül. A 2016-ban elindított mobilapplikáció népszerűsége töretlen: az internetbankkal rendelkező lakossági ügyfelek közel fele rendelkezik vele, és ez a szám hónapról hónapra emelkedik.

 

 

 

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo