Népszerű az ingyenes készpénzfelvétel

A lakossági ügyfelek kevesebb, mint a fele vesz fel havonta készpénzt a számlájáról, míg az elektronikus csatornák és a bankkártyás fizetések népszerűsége folyamatosan nő. Az átutalási tranzakciók döntő részben online bonyolódnak.

Mind célirányosabban használják bankkártyáikat és az elektronikus csatornákat a lakossági ügyfelek: a CIB Bank adatai szerint csupán 40 százalékuk vesz fel havonta legalább egyszer készpénzt a számlájáról. Érdekesség, hogy a törvényben meghatározott havi két ingyenes készpénzfelvételt ennél jóval többen igényelték a banknál.

Fotó: SXC

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a magyarországi kártyabirtokosok átlagosan 5,9 alkalommal fizetnek egy hónapban bankkártyával, és egy fizetés alkalmával jellemzően átlagosan 7 376 forintot költenek, míg az érintéssel történő fizetést lehetővé tevő kártyákkal az átlagos tranzakciós érték ennél alacsonyabb, 5 551 forint, melynek vélhetően az az oka, hogy a kis összegű, eddig jellemzően készpénzzel történő fizetéseket felváltotta az ezt a fizetési módot lehetővé tevő plasztikok használata.

A legtöbbet élelmiszervásárláskor használják az ügyfelek a kártyát, utána következnek az éttermek, a gyógyszertárak, az áruházak, a benzinkutak, a ruhaboltok, de sokan fizetnek kártyával a közműszolgáltatóknál, a taxikban, illetve tömegközlekedéssel kapcsolatban, az elektronikai áruházakban, a telekommunikációs szolgáltatóknál, valamint a sporttal, szabadidős tevékenységgel kapcsolatos üzletekben és a játékboltokban is.

Érdekesség, hogy a legkisebb összeg, amit kártyával fizettek, 0,01 forint volt, míg a legnagyobb közel 20 millió.
A hitelkártya nem mindig éri meg, érdemes odafigyelni
Érdemes a bankkártyákat minél többször használni készpénz helyett, mivel hozzájárulhatnak a jelentős költséget jelentő készpénzforgalom visszaszorításában. A jelenlegi trendek ebből a szempontból kedvezőek, és a bankkártyás forgalom várhatóan tovább emelkedik az érintéses kártyák számának növekedése és az okostelefonos, virtuális kártyákkal történő fizetések térnyerése miatt - a BankRáció.hu szakértője szerint.
Azok közül, akik vesznek fel készpénzt, 50 százalék havonta egyszer, 50 százalék pedig kétszer vagy annál többször teszi ezt meg. Hitelkártyáját a túlnyomó többség csak vásárláshoz veszi elő, ami arra utal, hogy jól ismerik a konstrukció sajátosságait: ezen plasztikok esetében a készpénzfelvételnek külön díja van, és a tranzakció napjától kezdve havi kamatot számít fel rá a bank, míg a betéti kártyákkal történő fizetés díjmentes itthon és külföldön is.

A bank adatai szerint a folyószámlával rendelkező ügyfelek havonta átlagosan egynél több átutalást indítanak, csoportos beszedési megbízást pedig a számlatulajdonosok közel fele állított be.

Figyelemreméltó, hogy az összes lakossági átutalási tranzakció 98 százaléka már online csatornán történik, ennek több mint a harmada mobilalkalmazáson keresztül. A 2016-ban elindított mobilapplikáció népszerűsége töretlen: az internetbankkal rendelkező lakossági ügyfelek közel fele rendelkezik vele, és ez a szám hónapról hónapra emelkedik.

 

 

 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo