Nem veszik a magyar részvényt

Bár a külföldi cégek továbbra sem szívesen vásárolnak magyar részvényt, a Concorde mégis 15-17 százalékos profitnövekedéssel számol a hazai piacon.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar piac egyre inkább lemarad, a közép-kelet-európai térségben sereghajtók vagyunk, amit jól mutat az is, hogy a BUX nagyjából egy helyben állt az elmúlt egy évben - közölte Móró Tamás, a Concorde Értékpapír Zrt. vezető elemzője egy szerdai sajtóbeszélgetésen. A térségben 67 százalékos növekedéssel a török piac teljesített a legkiemelkedőbben, a vezető országok között Oroszországot (25 %), illetve Lengyelországot és Csehországot találjuk (21-21 %). A legrosszabbul Románia teljesített, ahol, igaz enyhe mértékben, de csökkent a tőzsdei mutató.

A hazai piac számára egyelőre az okoz gondot, hogy a külföldi befektetők körében igen negatív a hangulat, hiszen azt látják, hogy nincs növekedés, magasak a kamatok, így nem veszik a magyar részvényeket. A magyar részvények így alulsúlyozottak a nemzetközi portfoliókban, a piac a Concorde szakemberei szerint ennél pesszimistább már nem is lehetne. (A svájci nemzeti bank alelnöke szerint a pénzügyi piacok válsága augusztus óta számottevően mélyült, és a helyzet igen "komoly".)

A jövő évi kilátásokkal kapcsolatban döntő szerep juthat az Egyesült Államokbeli lakáspiac és jelzáloghitel-válság alakulásának, ám Móró Tamás szerint ebben a tekintetben nem számíthatunk túl sok jóra, hiszen ez a válság könnyen elhúzódhat.

Pozitívum viszont, hogy a Concorde előrejelzései szerint a magyar vállalatok (a Mol nélkül) 15-17 százalékos profitnövekedésre számíthatnak jövőre. Az elemzők szerint a piaci emelkedés igazi katalizátora a kamatcsökkentés beindulása lehetne, ez azonban a nemzetközi inflációs tendenciáktól, így például az élelmiszer és olaj árától is jelentősen függ.

Terjedőben a CSR elvek

Bár világszerte egyre több vállalatnál jelenik meg a társadalmi felelősségvállalás (CSR) valamilyen formája, gondot okoz, hogy ezt gyakran nem választják el a marketingtevékenységektől, sőt, gyakran a marketing költségek közé sorolják ezt a támogatást is - jelentette ki Jaksity György, a Concorde Értékpapír Zrt. ügyvezető igazgatója. Elmondta, hogy külföldön már nem ritka, hogy egy portfoliót úgy állítsanak össze, hogy abban csak az elismerten ilyen tevékenységet végző cégek szerepeljenek.

Itthon egyelőre kevés cég foglalkozik ezzel, ezek egyike a Concorde, amely akárcsak tavaly, idén is árbevételének mintegy 1,5 százalékát, azaz 75 milliót költ erre a célra. A fő támogatottak a fiatal, hátrányos helyzetű, beteg (akár fogyatékos) gyerekek, ezzel párhuzamosan pedig pénzt fordítanak arra is, hogy a társadalom el tudja fogadni ezt a fajta másságot. Bár kisebb mértékben, de a cég a hazai kulturális, illetve a sportéletet is támogatja.

Concorde: jó évet zártak
A cég tavalyi évi konszolidált nyeresége kétmilliárd forint volt, ám idén az adóemeléseknek köszönhetően mintegy 300-350 millió forinttal kevesebbre számítanak. A Concorde valamennyi üzletágában enyhe forgalombővülést ért el az idén, a nyereség több mint felét a termelő intézményi értékpapír kereskedelmi üzletág hozta. A lakossági üzletág 0-5 százalékkal nőtt, így az ügyfelek portfoliónagysága már meghaladja a százmilliárd forintot.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo