Nem kell a cégeknek az előítélet?

Negatív sztereotípiák ellen is lehet hatásos képzési programot indítani, ám nincs rá kereslet a hazai tréningpiacon.

Elsőként a 2002-es választási kampány időszakában mutatkozott meg, mennyi nehézséget okoz a munkahelyeken az eltérő politikai nézetek ütközése. Az akkor váratlanul középpontba került politikai jellegű ellentéteken túl a hazai vállalati szférában több fajta előítélet lappang.

Jellemzőek például a munkacsoportokból előlépett vezetőkkel kapcsolatos ellenérzések. A korábbi munkatársak sokszor nehezen tudnak átállni az új vezető-beosztott kapcsolatra. A negatív sztereotípiák emellett sújtják a nőket, az idősebbeket, a külföldi munkatársakat, de szembeállítják a vidékieket és fővárosiakat, helyieket és ingázókat, eltérő szociális hátterűeket.

A Merényi és Társai Kft. nyújt előítéletellenes képzést itthon, de az érdeklődés egyelőre igen csekély a cégek részéről. Bár a problémát számos cég felismerte, ennek ellenére eddig egyetlen vállalat sem kérte az úgynevezett Előítélet nevű tréninget, amelynek lényege, hogy a résztvevők nyitott szemléletmódot sajátíthatnak el, és képessé teszi őket a csoportban való hatékonyabb munkavégzésre. Bár arra volt már példa, hogy egyes elemeit beillesztették más tréningekbe, ám a hazai cégek elsősorban a csapatépítő, illetve az eladástechnikát javítók iránt érdeklődnek. Merényi Attila szerint egyelőre éretlenek a hazai vállalatok arra, hogy egy ilyen típusú tréninget fel merjenek vállalni.

Véleményvezér

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo