Tavalyhoz képest idén kevesebben (26 százalék helyett 20 százalék) terveznek kirándulást, kevesebben utaznak el (7 százalék helyett 5 százalék), és a 2022-es 26 százalékhoz képest idén csupán a válaszadók 21 szándékozik sütés-főzéssel tölteni a húsvétot.
Ezeket a húsvéti ajándékokat rendelik leginkább online
A válaszadók közel kétharmada tervez külön húsvéti termékeket beszerezni, 35 százalékuk pedig online is tervez rendelni. Az online vásárlás mellett leginkább az alábbi érvek szólnak: nagyobb a választék (47 százalék), könnyebb az árak összehasonlítása (37 százalék), itt találni megfelelő terméket (37 százalék).
Internetes áruházakból a legnagyobb arányban könyvet (43 százalék), műszaki cikket (38 százalék), játékot (35 százalék) ruhát, cipőt (27 százalék), sportszert (23 százalék), valamint ajándékba szánt alkoholos italt (16 százalék) terveznek rendelni húsvétra a hazai internetezők. Emellett a locsoláshoz vagy ajándékba szánt parfümök esetében is jelentős (14 százalék) a kimondottan online vásárlást tervezők aránya.
Tartós élelmiszerre (például tormára, mustárra, üdítőre) a legtöbben (35 százalék) bruttó 5-10 ezer forint közötti összeget terveznek költeni, friss élelmiszerre (sonka, tojás, zöldségek) viszont 10-20 ezer forintot szán a legtöbb (37 százalék) válaszadó, takarító, tisztítószerre 5 ezer forint alatti összeg ráfordítása a legjellemzőbb (39 százalék). Ajándékba szánt játékra a legtöbben (37 százalék) 5-10 ezer forintot költenének, ahogy műszaki cikkre (30 százalék) és könyvre (49 százalék) is.