Naponta nyolcszor iszunk

Leggyakrabban csapvizet, kávét és teát

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy magyar felnőtt naponta átlagosan nyolcszor iszik valamilyen italt. Leggyakrabban csapvízzel elégítjük ki folyadék-szükségletünket, majd kávéval és teával. Különösen az őket követő szóda javított jelentősen pozícióján, de az ásványvíz is, az előző felméréshez képest. A rangsorban következő szénsavas üdítőitalok részesedése egyenletesen alakult az utóbbi években. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet az italfogyasztásról, a 15 éves és idősebb lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével, 2000 októberében.

A háztartások fogyasztása a különböző italokból értékben 250 milliárd forintra becsülhető. Ebből legtöbb, körülbelül egyötöd rész jut a tejre, majd a sör és a szénsavas üdítőitalok következnek.

A szénsavas üdítőitalokon belül kólát sokkal gyakrabban isznak a válaszadók, mint az összes többi fajtát együttvéve.
Gyümölcslevekből a fogyasztás gyakorisága szerint legelterjedtebb az őszibarack, majd a narancs és az alma következik.

Az ásványvíznél a szénsavmentes változat terjedése megállt. Tavaly ugyanis ritkábban ittuk, mint tavalyelőtt, így nőtt a szénsavas fölénye.

A négy italkategória közül iváskor legtöbbször alkoholmentes szomjoltókat iszunk, aztán meleg italt, azaz kávét és teát. Utána a tej és a tejes italok következnek, megelőzve a szeszes italokat.

Ez a szerkezet stabilnak látszik. Az italfogyasztás tendenciái ugyanis csak némi növekedést jeleznek az alkoholmentes szomjoltó, kis mértékben pedig csökkenést a meleg italok fogyasztásának gyakoriságánál a 2000. októberben felmért adatok szerint, az előző év hasonló időszakához képest.

A tej és a szeszes italok fogyasztásának gyakorisági aránya egyforma maradt az utóbbi két évben.

Változatos képet mutat az egyes kategóriák elterjedtsége. Hideg italt ugyanis a megkérdezettek 99 százaléka ivott a legutóbbi felmérés egyhetes időszaka alatt, meleg italt 91, tejet és tejes italokat 73, alkoholt azonban csak 47 százalék.

A háztartások fogyasztásának trendjei változatos képet mutatnak. 2000-ben kiemelkedően növekedett az ásványvíz fogyasztása az előző évhez képest. Mégpedig mennyiségben 42, értékben pedig 32 százalékkal. A szénsavas üdítőitalok mutatója is pozitív, 10 illetve 11 százalékkal.

Mennyiségben 3 és 9 százalék közötti mértékben csökkent a gyümölcslé, sör, pörkölt kávé és tej fogyasztása a háztartásokban. Értékben negatív a kávé és a gyümölcslé mutatója is, míg a tej és a sör trendje ebből a szempontból pozitív.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo