A lakosság harmadának nincs bejáratott szakembere otthoni műszaki probléma elhárítására
A kutatás ugyanakkor arra is rámutat, hogy a lakosság felével nem fordult még elő olyan azonnali segítségnyújtást igénylő otthoni káresemény, ahol szakemberre lett volna szükség. Amikor viszont mégis megtörténik a baj, sokan nehézségekbe ütköznek. A magyarok csupán ötödének van ugyanis minden otthoni szerelésre, műszaki probléma elhárítására bejáratott, megbízható mesterembere, 46 százalékuk pedig a lehetséges meghibásodások egy bizonyos körére tud szakembert hívni. Minden harmadik magyarnak viszont egyáltalán nincs állandó segítsége és minden otthonában adódó hibaelhárítás esetén keresnie kell a megfelelő iparost.
A szolgáltatás ára, a kiérkezés gyorsasága és a munka minősége is gondot okoz
Több esetben ütköztek akadályba azok, akiknél már előfordult valamilyen segítségnyújtási igény az otthonukban. Tízből öt magyar nehézségként jelölte meg a szolgáltatások áraival, esetleges sürgősségi felárakkal és a tényleges kiérkezés gyorsaságával kapcsolatos problémákat.
Az érintettek közel felének (47 százalék) gondot okoz emellett a megfelelő szakember megtalálása, a válaszadók 45 százalékának nehézséget jelent a minőségi szolgáltatók felkutatása és a „kontár munka” elkerülése, 40 százalékuk pedig arról számolt be, hogy problémás a szakember elérése telefonon vagy üzenetben.