A felmérés rámutat arra is, hogy főként a javítások magas díja, az esetleges sürgősségi felárak és a kiérkezés lassúsága jelent nehézséget, de a hozzá nem értő, kontár munkavégzéstől is sokan tartanak.
Fotó: Depositphotos
Az Europ Assistance közelmúltban készített, átfogó kutatása egyebek mellett a magyar lakosság otthoni asszisztencia-szolgáltatásokkal kapcsolatos hozzáállását, preferenciáit, fogyasztói viselkedését is vizsgálta.
A zárlat és az elektromos problémák miatt aggódnak leginkább a magyarok
A kutatás szerint a 18-69 éves magyarok közel fele (44 százalék) a zárlattal és a vészhelyzettel járó elektromos problémáktól tart leginkább. Emellett a lakosság harmada aggódik az azonnali javítást igénylő gázvezeték probléma, az elektronikai berendezések garanciaidőn túli meghibásodása, vagy a szennyvízkiömléssel járó dugulás okozta kellemetlenségek miatt. A bejárati zár meghibásodása és a napelempanel törése már jóval kevesebb fejtörést okoz, előbbit minden negyedik, utóbbit minden hetedik válaszadó jelölte meg potenciális kockázatként.
A magyarok többsége azt gondolja, hogy tűzkárra (92 százalék), beázásra, csőtörésre (90 százalék) és viharkárra (88 százalék) érdemes lakásbiztosítást kötni. Tízből nyolc ember üvegkárra, míg közel négyötödük másnak okozott kár elhárítására is kötne felelősségbiztosítást. A dugulásból adódó szennyvízkiömlésre vonatkozó fedezetet a magyarok háromnegyede, a háztartási berendezések garanciaidőn túli meghibásodását viszont már csak 60 százalékuk vonná be a lakásbiztosításába.