„Az első beszélgetést felvezetheti akár egy cikk is, ami arról szól, más cég hogyan birkózott meg ezzel a feladattal. De kereshetünk olyan cégeket is, amelyek átestek már ezen a folyamaton és látható, mik voltak a buktatók vagy épp hogy sikerült zökkenőmentesen átadni a céget az utódnak. Arra kell számítani, hogy ez a téma nem egy beszélgetést igényel, hanem helyzetfüggően több alkalom is szükséges. Érdemes szakembert is felkeresni, aki segít megkönnyíteni a folyamatot” - tette hozzá a Generációk Partnere szakértője.
Pálos Ildikó szerint érdemes még a folyamat elején szakemberhez fordulni, mert amikor már sürget az idő, egyre több problémát vagy vitás kérdést kell megoldani szűk határidőn belül, ami az egész cég számára megnehezíti az átadás-átvételt.
„Annak a félnek, akiben sürgetőbb a vágy az utódlás kérdésének tisztázására, érdemes olyan cégről szóló cikket, tanulmányt megosztani a másikkal, amely hasonló kaliberű a vállalkozásukhoz. A vonakodó fél így érezheti, hogy ez nem egyedi probléma, mások is átestek rajta, pusztán egy generációs probléma, ami körültekintő megoldást kíván. Ha a másik fél még egyáltalán nem nyitott ennek a kérdésnek a megvitatására, akkor a kezdeményező fél csak annyit tehet, hogy megpróbálja minél többször „nyitogatni” a másikat olyan formában, amelyre jó eséllyel befogadó lesz” - fejtette ki Pálos Ildikó.