A járvány előtti időszakban az Opten adatai alapján az látszik, hogy a generációváltás lényegében egyenletesen zajlott, évről évre jöttek fel a fiatalabb korosztályok. A járvány hozott egy kisebb törést a folyamatban egy rövid időre, azonban a trend mára visszaállt. Ugyan még mindig az X generáció a meghatározó a tulajdonosi körben – 50 százalékot képvisel, ami közel 325 ezer főt jelent –, azonban számuk, ha kis mértékben is, de folyamatosan csökken, átadva helyüket az Y és Z korosztálynak – mondta Alföldi Csaba, az Opten céginformációs szakértője. Az Y generáció térnyerése egyre látványosabb, a járványt követően a Baby boom generációt megelőzve a második legnépesebb kört képviselik a tulajdonosok között.
Általánosságban elmondható, hogy a fiatal generációk először a tulajdonosi körben játszanak nagyobb szerepet, később azonban a vállalati szféra menedzselésében, a cégjegyzési jogokkal rendelkezők körében. Ez a folyamat különösen észlelhető az Y generációnál és az őt követő generációknál, akik már belenőttek vagy nőnek a vállalkozások világába. A digitalizáció szerepe a hatékonyság növelésében is indokolja ennek a generációnak a nagyobb szerepvállalását, hiszen számukra a digitalizáció már lételem.
Az Opten adatai alapján ezek a generációk a 20-as éveik közepétől kezdve egyre markánsabb szerepet vállalnak a cégvezetésben. A milliárdos árbevételű cégeknél például a menedzsmentben háromszor annyi képviselőjük található, mint a tulajdonosi körben.