Mire figyeljünk munkáltatóként 2023-ban?

Az elmúlt évek arra tanítottak minket, hogy nem tudjuk előre megjósolni, mit hoz az új esztendő. Ugyanakkor azt már biztosan látni, hogy a magas infláció, a nehéz gazdasági helyzet, a nyersanyag és energiaárak elszállása jelentősen meghatározzák majd 2023-at is, és ez a munkavállalók motivációját és elvárásait is befolyásolja. Mire számíthatunk az újévben, mire fordítsunk nagyobb figyelmet munkaadóként, hogyan teremtsünk vonzó munkahelyet és motiváljuk dolgozóinkat? A 2023-as HR trendekről Végh József, a K&H HR vezetője fejti ki véleményét.

Amikor azt hittük, a covid járvány lecsendesedésével vége a bizonytalanságnak, nem sejtettük, hogy a katonai konfliktus, az energiaárak elszállása és az infláció szintén nagy kihívások elé állítja az embereket és a vállalatokat.

„Az elmúlt év eseményei nemcsak a cégek erőforrásaira és termelékenységére van hatással, de a munkavállalók motivációjára, lelki egészségére is. Az emberek belefáradtak a sok változáshoz való alkalmazkodásba, ezért a mentális jóllétükre, és lelkesedésük fenntartására 2023-ban is nagy hangsúlyt kell fektetni” – mondja Végh József, a K&H HR vezetője.

Magasabb bérek

Az infláció és a garantált bérminimum 300 ezer forintra emelkedése a munkavállalók bérigényeit is felemeli, és a megfelelő fizetések biztosítása a vállalatok egyik legnagyobb kihívása lehet 2023-ban. A cégeknek ezért most mindennél hasznosabb lehet a fizetéseken felül egyéb juttatásokat is bevonni, amely növelheti a dolgozók elégedettségét, de nem jár akkora kiadással, mint a béremelés.

Kulcsemberek megtartása

A megfelelő munkaerő megkeresése jelentős idő és költség a vállalatoknak, így a tehetséges dolgozók megtartása egyre jobban felértékelődik. A szervezeti kultúra, az emberközpontú hozzáállás kulcstényező lehet ebben, a munkavállalók ugyanis nagyra értékelik, ha meghallgatják igényeiket, reagálnak kérdéseikre, aggodalmaikra. A képzések, a megfelelő szakmai fejlődés biztosítása hozzájárul ahhoz, hogy kiteljesedhessenek munkahelyükön, és azzal foglalkozzanak, ami igazán érdekli őket.  A munkaerőpiacon egyre többet nyom a latban a fenntarthatóság szempontja is, az emberek szívesebben dolgoznak olyan vállalatoknál, ahol ténylegesen tesznek az élhetőbb jövőért.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo